כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הרצוג: "יחימוביץ' אחראית למינוי ליברמן לבטחון"

יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג, מאשים את שלי יחימוביץ': "עד שבוע שעבר התחננה להיות שרה בממשלת נתניהו"

יצחק הרצוג. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
יצחק הרצוג. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בצל התקדמות המו"מ בין אביגדור ליברמן לראש הממשלה בנימין נתניהו: יו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג כינס היום (ד), מסיבת עיתונאים בבית הסיעה בתל אביב ואמר: "הודעתי באישון לילה על הפסקה במשא ומתן כי הגענו לדרך ללא מוצא. ביקשתי שההסכמים יהיו כתובים וראש הממשלה סירב. לגבי חזון שתי המדינות, הוא רצה רק התחייבות בעל פה ולא הסכמתי".

לדברי הרצוג, יחימוביץ התחננה אליו לכהן כשר בממשלה. נתניהו הציע למנות את הרצוג בעוד כשנה לשר הביטחון ולהעניק 9 תיקים למחנה הציוני: "ברית יחימוביץ'-גלאון הרחיקה מצביעים בגלל עמדות שמאל רדיקליות שאינן משקפות את עמדותינו. אנחנו מפלגת מרכז-שמאל ולא שמאל קיצוני. אותם אנשים המטיפים לדבר עם חמאס פעלו בכל דרך למנוע מהלך שיחולל שינוי היסטורי, מבלי שידעו דבר על המשא ומתן. מעתה ואילך מדינת ישראל ואזרחיה יצטרכו להתמודד עם ממשלה, שכעת מדיניותה היא על סף הטירוף, ואת זאת ניסיתי לעצור. כל מה שעמד לנגד עיני היתה טובת המדינה".

הרצוג הפתיע ואמר כי "אתמול הודעתי על הפסקת המשא ומתן כיוון שהגענו לדרך ללא מוצא לאחר שורת סיכומים מרחיקי לכת. דרשתי שכל הסיכומים יהיו כתובים. ראש הממשלה סירב לכך. חלק מהסיכומים המהותיים לחזון שתי המדינות ודרש התחייבות בעל פה, על כל המשתמע מכך. אני לא מאמין בהתחייבויות בעל פה".

לסיום אמר הרצוג "מעתה אוביל את האופוזיציה להחלפת הממשלה הזאת. כפי שלא כופפו אותי באיומים וגידופים, לא יכופפו אותי לאחר המו"מ. היום נתניהו צריך לזכור שזה היום שבו ויתר על ההזדמנות ההיסטורית להוביל שינוי גדול בחיינו. סיימנו את הפרק הזה, ופנינו להחליף את ממשלת ליברמן-בנט", אמר.

יחימוביץ הגיבה: "חזינו בהפגנה אומללה, מדכדכת, ומצערת של היעדר מנהיגות ואפס לקיחת אחריות, של מי שפרש במו ידיו את השטיח האדום לפני ליברמן, והעניק לגיטמציה מוחלטת לממשלת הימין כשהיה מוכן להיכנס אליה בכל מחיר.

"הרצוג משקר כאשר הוא מונה רשימת הישגים פיקטיבית שלא היתה ולא נבראה וממילא גם לדבריו נתניהו לא הסכים להעלות אותה על הכתב, והוא משקר כשהוא מדבר על "תחנונים לתיק". מלכתחילה הוצע לי תפקיד השרה הבכירה ביותר, כדי לקבל לגיטימציה שלי למהלך ותמיכה בו. דחיתי זאת מכל וכל כשהבנתי שמדובר בזחילה מבישה וחסרת תנאים לממשלה. לו הייתי מסכימה לעסקאות הריקות שהציע נתניהו, ככל הנראה כבר היינו בממשלה".

יותר מוקדם, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן סיכמו להקים צוות משותף למשא ומתן, לאחר פגישה שנמשכה כשעה.

ליברמן נכנס בסמוך לשעה 16:00 לפגישה עם נתניהו במשרד ראש הממשלה, לדון באפשרות לכניסת 'ישראל ביתנו' לקואליציה. הרצוג הודיע על הפסקת המגעים בעקבות הפגישה.

מהליכוד נמסר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אחה"צ עם ח"כ אביגדור ליברמן. הפגישה הייתה עניינית, התנהלה ברוח טובה ובסופה הוחלט על הקמת צוותי משא ומתן. ראש הממשלה מעדכן את ראשי הקואליציה בפרטים".



יצחק הרצוג המחנה הציוני בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד