כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אסון מיאמי: "זינקתי למים. אני שבור ורצוץ"

ג'ורג' ויצמן, השוטר שזינק למים וניסה להציל את חייהם של נגידי סאטמר, משחזר בראיון בלעדי ל'בחדרי חרדים' את הערב הקשה שעבר

אסון מיאמי: "זינקתי למים. אני שבור ורצוץ"

 

בלעדי לבחדרי חרדים: קפטן ג'ורג' ויצמן, השוטר ממשטרת בל הרבור שבמיאמי, שזינק אמש (ג) לים בניסיון להציל את רבי יצחק רוזנברג ז"ל ורבי חיים פרנס ז"ל, ויחד עמם את הרב אנשיל הרשקוביץ, הרב אהרן ורצברגר והרב יצחק אנגלנדר שנשארו בחיים, בראיון מיוחד משחזר את אירועי אמש.

"סיימתי את המשמרת שלי במשטרה ויצאתי לדרכי הביתה", הוא מספר. "בדרך עברתי במקרה ליד חוף מיאמי, לפתע אני שומע ברשת הקשר על אירוע טביעה קשה מאוד בחוף, לא היססתי לרגע וישר עצרתי בחוף עם הרכב, ליד אופנוע ים של מציל שנמצא בקרבת מקום".

לדברי ויצמן, "החוף בו הם נכנסו למים הוא איזור אסור לרחצה, עם סחף מים קשה. במרחק של כמאתיים מטר משם יש חוף מאושר לשחייה עם סוכת מציל, סימנתי למציל שיש כאן טביעה, והוא זינק במהירות לאופנוע ים, הגיע אלי ומיהרנו ישירות לאיזור הטביעה. כל התהליך הזה היה בשניות, זינקנו ברגע, ראינו שיש אסון קשה ולא חשבנו על כלום".

ויצמן ממשיך ומשחזר את הרגעים שאחרי החילוץ: "כשמשינו אותם מהמים, לא הצלחתי לדבר או לתקשר עם אף אחד, עם אף אחד, אחד מהם אף עבר התקף לב תוך כדי האירוע, מיד לאחר שמשינו אותם מהחוף כבר הגיעו אנשי הצלה שפינו אותם לבית חולים. היה ממש קשה לשחות במים כי היו שם מערבולות וסערה, ובנוסף הייתי עם בגדים שהכבידו על השחייה, הייתי מותש מאוד. אבל ידעתי שאני צריך להציל אנשים. לאחר מכן, כשהסתיים האירוע, הייתי מושבת וחלש מרוב מאמץ בשחייה".

ומדוע הגיעו החסידים לחוף האסור ברחצה? ג'ורג' מסביר כי בגלל שהם רצו לטבול בים, הם הרחיקו מהחוף המותר בו יש גברים ונשים יחד.

"על פי הבדיקה שלי לאחר שפינו אותם - לא נראה לי שהם נכנסו עם סירה למים", הוא מבהיר בהתייחסו לשמועות מוטעות שהופצו ביממה האחרונה. "זו טרגדיה גדולה, לא ישנתי כל הלילה המראות הקשים עוברים לי מול העיניים זה סיוט של ממש, חזרתי לעבודה היום במשטרה אך עדיין אני שבור ויש לי טראומות, זה לא מקרה פשוט, למרות שראיתי הרבה אסונות בחיים שלי. אני מאוד שבור ורצוץ שלא הצלחתי להציל אותם בחיים", הוא מסכם בכאב.,

שוטר מיאמי חוף טביעה חסידי סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד