כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הרבי ספד לנגיד: "עבר הרבה עגמת נפש"

הרבי מסאטמר התקשה להיפרד מראש הקהל שהלך אחריו באש ובמים: "נשאר איתי ועבר על זה צרות רבות והרבה עגמת נפש על ידי אינשי דלא מעלי"

חופרים את הקבר לנגיד רבי יצחק רוזנברג ז"ל
חופרים את הקבר לנגיד רבי יצחק רוזנברג ז"ל

מסע הלווייתו של הנגיד הרבני רבי יצחק רוזנברג ז"ל, שטבע אתמול (ג) בחוף במיאמי, הגיע בשעה 14:30 בצהריים לפי שעון ניו יורק לקרית יואל מונרו, לבית המדרש 'היכל התורה' אותו תרם המנוח, ושם הספידו האדמו"ר.

האדמו"ר מסאטמר התחיל את הספדו במדרש ש"לפני פטירת משה רבינו הראה לו הקב"ה דור דור ודורשיו דור דור ופרנסיו, ולמה הראה הקב"ה למשה פרנסי ישראל, שאי אפשר למנהיג ישראל לעסוק במלאכת הקודש בלי שיהיה להם פרנסים לצדם, וכידוע רק ככה הצליחו להפריח את היהדות בעולם, שכאשר זקני הרה"ק בעל הקדושת יו"ט מסיגוט הספיד את הראש הקהל של העיר סיגוט ר' משה ארי' פריינד ז"ל, אמר ר' משה ארי' האבא בעולם העליון (היטב לב זצ"ל) מחכה לך למעלה ויכיר לך טובה, גם ר' יצחק, שהיה קשור בלב ונפש לדודי ז"ל רבי יואל ואח"כ לאבי ז"ל - הם בטח מחכים לך ר' יצחק למעלה".

הקלטה מדברי האדמו"ר מהר"א מסאטמר במסע הלוויה


"צדקתו עומדת לעד, כל מה שעשה בלב ונשם לאבי ז"ל בכל השנים בגופו ובממונו ואח"כ נשאר איתי ועבר על זה צרות רבות והרבה עגמת נפש על ידי אינשי דלא מעלי, והוא בכוחו ובגבורתו אסף את כולם והקים את הקהילה מחדש בויליאמסבורג, בית המדרש, מקוואות, היכלי התורה, התלמוד תורה ובית חינוך לבנות, וכל הזכות שיש לאנשי שלומינו קהילה - הן בחו"ל והן בארה"ק - וכל הדברים הקדושים שיוצא מזה הכל בזכותו".

"וגם זכה להקים את היכל התורה הזה בו יושבים אלפים מידי יום ולומדים תורה. בעלי בתים, אברכים, בחורים, זקנים ונערים, ועכשיו בעזרת השם נרחיב את ההיכל הזה לרווחת הלומדים לשמו ולזכרו, גם בתוך בנין בו שוכנו מפעליו הוא אכסן אכסניה של תורה - 3 סניפים של ישיבות קטנות עם מאות בחורים. זה אבידה גדולה שאין לו תמורה".

"שקעה חמה שלא בעונתה באופן טראגי כזה. אוי וי אוי וי, וזה זעזע לב כל כלל ישראל בכל העולם, צדק לפניו יהלך - כל הצדקות הרבות שהוא חילק ר' יצחק, והלך לפניך צדקך, כל התפילות שהתפללו בבית המדרש בויליאמסבורג וכל שעות הלימודי תורה שלמדו בזכותך, יפתח לך את כל הפתחים".

"אוי וי" זעק האדמו"ר, "קשה עלי פרידתכם, עגמת נפש קשה בפטירת הראש הקהל. אוי וי אנשי שלומנו בכל העולם לא ישכחו לעולם את כל מה שעשית לנו, גם כאשר זה לא הגיע בקלות. אוי וי והקב"ה יאמר לכל צרותינו די ויעמוד לימין האלמנה החשובה והבנים עד שנזכה לביאת משיח צדקנו".

לאחר סיום ההספדים ואמירת הקדיש על ידי בניו יצא מסע ההלוויה לעבר בית החיים בקרית יואל.
סאטמר אסון מיאמי יצחק רוזנברג הלוויה מונורו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד