י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עשרות רבנים בכינוס הוקרה לוועד להגנת הר הזיתים

בפני הנוכחים הוצגה מצגת מרשימה על המצב בהר ועל הפעילויות שכבר בוצעו למען הר הזיתים • בפני הנוכחים נשאו דברים סגן יו"ר ועידת הנשיאים וחבר הוועד מלקולם הונליין ויו"ר הוועד ר' מנחם ור' אברהם לובינסקי

עשרות רבנים בכינוס הוקרה לוועד להגנת הר הזיתים

בראשות גדולי התורה של ארה"ב ובהם אורח הכבוד האדמו"ר מנובומינסק נערך כנס רב רושם כהוקרה לפעילות הוועד להגנת הר הזיתים העוסק בשנים האחרונות בפעילויות לעיבוי השמירה וההגנה הביטחונית בהר הזיתים.

במהלך הכנס שהתקיים בביתו של הרב הגאון משה טוביה ליף רבה של אגו"י בית בנימין בפלאטבוש נכחו מאות משתתפים כאשר את המעמד מפארים חברי מועצת גדולי התורה של ארה"ב ורבנים נוספים.
בכינוס נשאו חברי מועצת גדולי התורה של אגו"י בארה"ב דברים בחשיבות פעילות הוועד להגנת הר הזיתים.

האדמו"ר מנובומינסק אמר כי "הפעילות של הוועד זה בגדר "השבת אבידה" שמשיבים את האוצר לעמ"י ומי שיעזור בפעילות למען הר הזיתים יזכה בעולם הזה ובעולם הבא".

מלקולם הונליין, סגן יו"ר ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב וחבר הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים אמר כי "חילול וניצול לרעה של הר הזיתים היא לא פחות מאשר ניסיון לשלול מאיתנו את העבר שלנו". הוא מתח ביקורת על ההחלטה אחרונה של אונסק"ו אשר התכחשה לשורשים היהודיים באתרים הקדושים כמו הר הבית.

ר' מנחם לובינסקי, יו"ר הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים סקר בפני הקהל את הנעשה בהר הזיתים דיווח על אבטחה מוגברת של כוחות הביטחון ועל האפקטיביות של המצלמות. הוא שיבח את החלטת הקבינט להגביר באופן משמעותי את פעילות המשטרה במזרח העיר ירושלים ובהר הזיתים, ועל הוספת אלפי שוטרים חדשים לטיפול במזרח העיר.

לדבריו, בשנה האחרונה, יותר מ-350,000 יהודים פקדו את ציונו של בעל האור החיים הקדוש, וכן על ביקורם המרגש ובמרשים של למעלה מ-150 ממשתתפי ירחי כלה של אגו"י באמריקה שהגיעו לישראל וערכו תפילת רבים בהר הזיתים.

יו"ר הוועד ר' אברהם לובינסקי עדכן כי הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים פועל על מנת להקים חומת אבטחה גבוהה כמו גם התקנת מצלמות אבטחה נוספות בכבישי הגישה ופריסה נרחבת יותר של כוחות שיטור. כן עודכנו הנוכחים על הפעילות הנעשית להקמת מרכז מבקרים בהר הזיתים.

כידוע, הוקם הוועד להגנת הר הזיתים בשנים האחרונות בידי האחים ר' אברהם ור'מנחם לובינסקי שגילו את ההפקרות בהר לאחר שהוריהם ז"ל נטמנו שם. בשנים האחרונות פועל הוועד גם באמצעות לחץ בינלאומי על הגורמים השלטוניים בישראל כדי שזו תאשר פעילויות למיגון ההר ולשמירה על ניקיונו וכבודו של המקום שליבם של יהודים רבים עורג אליו. הודות לפעילות הוועד צומצמו במעט האירועים הביטחוניים בהר, אולם בוועד להגנת הזיתים מדגישים כי פעילותם תימשך עד להשגת הביטחון המרבי לכל מי שחפץ לבקר בהר.















הר הזיתים ועד פעילות הרב לובינסקי הרבי מנובומינסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד