כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ליברמן מוותר על נושאי דת ומדינה, יקבל חופש הצבעה בחוק הגיוס

פרטי המו"מ הקואליציוני המתקדם במהירות בין הליכוד לישראל ביתנו נחשפים: מלבד תיקי הביטחון והקליטה, תתמוך הממשלה בשני חוקים חשובים לליברמן, ובהם עונש מוות למחבלים • ומה מסתמן כפשרה מוסכמת בנושאי דת ומדינה?

נתניהו, ליברמן ויעלון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
נתניהו, ליברמן ויעלון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הדרמה הפוליטית: לאחר שאתמול (ד) הגיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן להסכמות על מינויו לשר הביטחון - מתברר כי ישראל ביתנו צפויה לקבל חופש הצבעה בנושא הרגיש של חוק הגיוס.

לפי הדיווח בישראל היום: "ליברמן יקבל חופש הצבעה בנושא חוק הגיוס, וכן ינוסחו קווים כלליים הקשורים בגיור ובברית הזוגיות כפי שהיה בממשלה הקודמת, שבה ישב ליברמן עם החרדים. נושאי דת ומדינה, שהיו עשויים להביא לפיצוץ השיחות בשל התנגדות החרדים, אינם עומדים בבסיס הדרישות הקואליציוניות של ליברמן".

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו צפוי להיפגש היום עם שר הביטחון בוגי יעלון ולהודיע לו על כוונתו למנות את ליברמן לתפקיד במקומו. יעלון צפוי לקבל הצעה להתמנות לשר החוץ ולחילופין מינוי לתפקיד השר לביטחון פנים במקומו של גלעד ארדו שיתמנה לתפקיד שר החוץ.

בידיעות אחרונות דווח הבוקר כי המו"מ בין הליכוד לישראל ביתנו נראה קרוב לסיום, כאשר ליברמן ימונה לשר הביטחון וסופה לנדבר תהיה שרת הקליטה. בנוסף, חוקים שיגיש ליברמן בנושאי פנסיה ועונש מוות למחבלים יזכו לתמיכת הממשלה. גורם בכיר המקורב למשא ומתן אמר אמש לידיעות כי נותר לסגור רק את הפרטים הטכניים, ואין מניעה לחתום היום.

ליברמן הגיב אמש לראשונה לעיתון בשפה הרוסית "וסטי" ואמר כי "מדובר בהישג כפול לקהילת דוברי הרוסית בישראל. הכניסה למשרד הביטחון היא מבחינתי שלב חשוב בניפוץ תקרת הזכוכית שבה אנו, קהילת יוצאי ברית־המועצות לשעבר, נתקלים לאורך שנים. נוסף על כך, וחשוב באותה מידה, אם נצליח להסדיר את נושאי הפנסיות של העולים, הרי שמדובר בהישג אדיר שהושג בזכות ההתעקשות והדבקות במטרה. אם נצליח לסגור את ההסכם ולהיכנס לממשלה, הרי שההישג הכפול הזה מבטא את ההכרה במעמד העולים ובקהילת דוברי הרוסית בארץ".
חופש הצבעה חוק הגיוס איווט ליברמן ישראל ביתנו חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד