י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מנסים ליישר את ההדורים: גפני וכחלון נפגשו

לאחר תקופה ארוכה בה עיכבה ועדת הכספים את ההעברות שביקש האוצר, נפגשו אתמול שר האוצר ויו"ר ועדת הכספים וניסו להגיע להבנות

גפני וכחלון. צילום ארכיון: יצחק הררי, פלאש 90
גפני וכחלון. צילום ארכיון: יצחק הררי, פלאש 90

סולחה בין גפני לכחלון? לאחר שיו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני עיכב בועדת הכספים העברות רבות של משרד האוצר בטענות שונות ומתח ביקורת חריפה על אגף התקציבים באוצר, נפגש אתמול (ד) גפני עם שר האוצר משה כחלון בלשכת השר בירושלים, כך פורסם בדה מרקר.

לפי הדיווח, גפני נפגש עם כחלון לאחר שעיכב במשך חודשים את בקשת הממונה על התקציבים באוצר, אמיר לוי, להעברת עודפי תקציב בסך 14.3 מיליארד שקל מ–2015 ל–2016, למעט כ–100 מיליון שקל שהועברו לניצולי שואה וכ–200 מיליון שקל שהועברו לתקציב הכנסת.

הטיעון של גפני לעיכוב התקציבים היה כי האוצר לא מקיים את הנוהל החדש שאושר בוועדת הכספים בשנה שעברה, שלפיו בפניות להעברת עודפי תקציב יש להציג את היקף העודפים בסעיפים הרלוונטיים בשלוש השנים האחרונות.

לאחר הפגישה אמר גפני לדה מרקר כי "הייתה אווירה טובה וחיובית. בישיבה עלו כל הנושאים והמחלוקות שיש בין ועדת הכספים לבין משרד האוצר. בעקבותיה אנו נערכים לפתיחת מושב הקיץ של הכנסת".

גפני התייחס להעברת הכספים ואמר "ברגע שהאוצר יעשה את הדברים באופן מסודר הכספים יועברו. אם הם לא יפעלו כך, זה לא יקרה. כחלון לא אמר לי לפעול בניגוד לנוהל שנקבע בוועדת הכספים".
ועדת הכספים משה גפני משה כחלון דה מרקר העברת תקציבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד