כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הגראי"ל שטיינמן לח"כים: "תסכימו, רק אם אין פגיעה באידישקייט"

מאבקיו המתמשכים של איווט ליברמן במגזר החרדי, כפי שסוקרו בהרחבה ב'בחדרי חרדים' אמש, זכורים היטב לגראי"ל שטיינמן, שהזהיר את נציגי 'דגל' - לפני שייתנו את הסכמתם למהלך של הרחבת הקואליציה • מני גירא שוורץ מנתח

הגראי"ל שטיינמן לח"כים: "תסכימו, רק אם אין פגיעה באידישקייט"

"תסכימו, רק אם אין פגיעה באידישקייט": צירופו הצפוי של ליברמן לממשלה, עלול להשפיע, ועל פי ההיסטוריה - רק לרעה, על החרדים. הנקודה הכי מדאיגה היא האפשרות שלליברמן תהיה זכות חופשית להצבעה בנושאי דת ומדינה.

נתניהו אמנם פנה לנציגים החרדים, כדי לעדכנם במהלך. הוא למעשה לא ביקש את רשותם והסכמתם, כי על פי ניסיון העבר, המפלגות החרדיות לא החרימו את איווט אף פעם. אולי להיפך.

החכי"ם של דגל-התורה, גפני ומקלב, נכנסו אמש למעונו של מרן הגראי"ל שטיינמן, לעדכנו בהתפתחויות הפוליטית, ולקבל הוראתו והכרעתו על העמדה החרדית.

תשובת הרב שטיינמן, חידדה במשפט אחד, את כל הבעייתיות של ליברמן. ראש הישיבה אמר לח"כים, שאפשר להסכים לצירופו של ליברמן, אך זאת עליהם לוודא קודם לכן - "שלא תהא פגיעה באידישקייט".

אז נכון שמבחינה פוליטית, ליברמן הוא סויחר ותו לא. מה שאומר שלנציגים החרדים, למעשה "הסויחרים" הכי מפולפלים בכנסת (-אחרי נתניהו. כמה שזה מתסכל, האיש באמת מוכיח פעם אחר פעם את גאונותו הפוליטית) מעשית, האיש ומפלגתו לא הביאו להישג משמעותי לציבור הישראלי.

מלבד הישג אחד. פתיחת השיח והלגיטימציה להפרת כללי היהדות שנשמרו כאן שנים. ליברמן, כביכול בשירות העולים הלא-יהודים לישראל - נלחם במשך כל השנים נגד האידישקייט.

הוא נלחם לפתיחת חנויות למכירת חזיר בפומבי, נלחם נגד המצב בו יהודים באים בברית הנישואין רק ברבנות, נלחם בכלל נגד מוסד הנישואין, נלחם נגד שמירת כללי הגיור היהודים. ובעיקר טינף על החרדים כשהפך אותם ל'קיצוניים' שמכריחים את החילונים בישראל לחיות כמוהם. כביכול.

נכון שכל ה'מלחמות' הסתפקו בעיקר ב'מילה זה מילה' - כלומר הרבה מאוד מילים, ומעט מאוד מעשים, אבל זה בזכות 'הסויחרים' שלנו מדלעיל. בשורה התחתונה, את כאבי הראש, את תדלוק ההסתה האנטי חרדית, את עקירת המוסכמות היהודיות של המדינה - עשה ליברמן.

מישהו יכול להבטיח שלא תהא עכשיו פגיעה באידישקייט?!
מישהו יכול להבטיח שכשנתניהו ירצה להכיר דה פקטו ברפורמים על ידי סמכויות ב'כותל הרפורמי', ליברמן ימנע זאת?!
אביגדור ליברמן הרב שטיינמן יהדות התורה יידישקייט טור דעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד