י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פרסום ראשון: הח"כים החרדים הגיעו לקריה

בעקבות פרסום דו"ח הגיוס והמתקפה ב'יתד נאמן' הבוקר, הגיעו גפני ופרוש לפגישה עם היועץ המשפטי של משרד הביטחון

פרוש וגפני. צילום: פלאש 90
פרוש וגפני. צילום: פלאש 90

פרסום ראשון: ראשי המפלגות החרדיות - יו"ר ועדת הכספים משה גפני וסגן שר החינוך מאיר פרוש, נפגשו הבוקר (ה) עם היועץ המשפטי של משרד הביטחון בקריה בתל אביב.

הפגישה התקיימה על רקע פרסום טיוטת דו"ח הגיוס, שנחשפה אתמול על ידי הפרשן הפוליטי אבי בלום בטורו שפורסם ב'בחדרי חרדים', ובה המלצות שונות שהחרדים אינם יכולים להסכים עמם.

כבר הבוקר, תקף 'יתד נאמן' את הדברים, ובין השאר ציטט את יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, שהבהיר כי הדו"ח המדובר לא הגיע ולא יגיע לשולחן הממשלה.

"הדו"ח של ועדת המנכ"לים שדנה בעניין חוק הגיוס כולל פרטים חמורים מאוד, ואף עוררתי את תשומת ליבו של מנכ"ל משרד הביטחון. גם טיוטת התקנות שהוגשה בעקבותיהם, כוללת דברים חמורים שלא נוכל לסובלם, הם מנוגדים לרוח הדברים של הממשלה הנוכחית, הם מנוגדים לדעתו של שר הביטחון כפי שבאה אף לידי ביטוי בתקשורת, ולכן הדברים הללו אינם מקובלים בשום מקרה ובשום צורה", אמר גפני.

עוד הוא הדגיש, כי "הדו"ח שהכינו המנהלים אין לו תוקף, אלא, המלצות בלבד לממשלה. התקנות הללו לא נשלחו לממשלה והן גם לא יישלחו עד שאנחנו נביע את דעתנו. אמרתי זאת לשר הביטחון, דיברתי על כך גם בלשכת רה"מ, אנו אמורים לשבת על הדברים הללו ומה שיהיה בסופו של דבר, יהיה רק לאחר שתשרור הסכמה שלנו וכעת אין שום הסכמה.

"הדברים הללו בוודאי לא על דעתנו, אינם מקובלים עלינו ולפי דעתי גם אינם מקובלים על שר הביטחון, כאמור, כיוון שעמדתו שונה לחלוטין. רוח הדברים גם שמעתי משר הביטחון עצמו וגם מלשכתו, וכך גם בלשכת רה"מ. התקנות הללו לא יהיו בממשלה והן לא נמצאות על סדר היום".
יעקב ליצמן משה גפני מאיר פרוש פגישה יועץ משפטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד