ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

השר יעלון מגיב לראשונה: האמת תורה דרכי

שר הביטחון העתיד להיות מודח לטובת יו"ר 'ישראל ביתנו', הגיב לסערה הפוליטית סביבו ותיאר את מצבה המידרדר של החברה בישראל

בוגי יעלון, צילום: דיאנה חננשוילי, פלאש90
בוגי יעלון, צילום: דיאנה חננשוילי, פלאש90

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, מתייחס היום לראשונה מאז הדחתו הצפויה לטובת אביגדור ליברמן היום (ה), ואומר - "יש לנווט לפי מצפן, ולא לפי שבשבת רוחות".

את הדברים אמר יעלון בכינוס של ראשי תנועות נוער שנערך בקריה בתל אביב. "יש שאלות ערכיות, חלק מהדיונים שהתפתחו פה לאחרונה. אפילו אני, שאני קרוב למה שמתרחש בחברה ולצערי עוסק גם בדברים השליליים בה, בין אם זה טרור יהודי ותג מחיר והתבטאויות כאלה ואחרות, אני שומע מה צועקים באצטדיונים וכן הלאה - לא יכול להגיד שלא הופתעתי מאלה שיוצאים ובקול רם תוקפים את הערכים הבסיסיים, למרות שבשקט אתה מקבל המון אימיילים, וואטסאפים ומסרונים וכו', של תמיכה. אני משוכנע שהרוב השפוי לא שם, ואיסתרא בלגינא קיש קיש קריא, אבן קטנה בחבית ריקה עושה רעש גדול - אבל האבן היא לא קטנה, היא כבר לא קטנה.

יעלון הוסיף - "עצם העובדה ששליחי ציבור מתבטאים באופן שאולי רוצה לרצות קולות מסוימים בחברה, אבל תוך איבוד מצפן מוסרי בשאלות בסיסיות, שלי הן מובנות מאליהן - אני לא יכול להגיד שלא הופתעתי. אבל זה בדיוק תפקידנו, ואם אני צריך לתת עצת זהב, זה לנווט לפי מצפן ולא לפי שבשבת רוחות.

"לרמב"ם היה ביטוי 'האמת תורה דרכה' ואני מאמין בזה, מאמין גדול בזה. גם אם נראה שמשלמים מחירים לטווח קצר בגלל זה, זה לא פופולארי, זה לא פופוליסטי, יש סקרים כאלה וסקרים אחרים, אינני מאמין בזה.

"נשיאנו לשעבר אמר, 'סקרים זה כמו בושם - זה מריח היטב ומתנדף מהר'. ניווט על פי מצפן הוא שריר וקיים. זו גם שאלה של מנהיגות, מה זו מנהיגות? ללכת בהתאם לסגידה לעגל הזהב?!, יש לנו המון אירועים בהיסטוריה מהסוג הזה, ולכן אם אני צריך לתת עצת זהב - זה לא לאפשר עגלי זהב, אלא להמשיך לנווט על פי מצפן ובזה לתנועות הנוער יש תפקיד קריטי, לתת לנוער כלים כדי לנהל את השיח הנכון ולהתמודד גם מול רוחות רעות שמנשבות בחוץ, ברשתות, הרשתות דווקא מקלות לזרוק דברים לחלל הרשת בלי לקחת אחריות, זה אתגר שעומד בפתחנו".
בוגי יעלון שר הביטחון הדחת יעלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד