י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

כחלון: מתנגד לניסיונות לפסול את ליברמן

שר האוצר התייחס לדרמה הפוליטית של הימים האחרונים, ואמר כי מדינת ישראל חבה לשר הביטחון יעלון חוב גדול

משה כחלון, צילום: פלאש90
משה כחלון, צילום: פלאש90

שר האוצר משה כחלון התייחס היום (ה') להדחתו הצפויה של שר הביטחון בוגי יעלון לטובת אביגדור ליברמן, ואמר כי "מדינת ישראל חבה חוב גדול ליעלון". כחלון הוסיף כי הוא "מתנגד לניסיונות לפסול את ליברמן, הוא ייבחן ויישפט רק על תפקודו כשר".

את הדברים אמר שר האוצר בישיבת סיעת 'כולנו' שנערכה במעלות. לדברי כחלון - "מדינת ישראל חבה חוב גדול ליעלון. המשך תרומתו כחבר בכיר בממשלה היא קריטית לביטחון המדינה; אני מתנגד לניסיונות לפסול את ליברמן, הוא יבחן ויישפט רק על תפקודו כשר; השימוש הפוליטי שנעשה בצה"ל פוגע בביטחון המדינה".

כחלון התייחס לאירועים הפוליטיים של הימים האחרונים - "זה לא סוד שמאז הקמת הממשלה פעלתי רבות על מנת להרחיבה, גם מול מפלגת העבודה, גם מול ישראל ביתנו, ולא עצרתי אפילו ליום אחד. הבנתי את החשיבות ואני עדיין חושב שזה חיוני וחשוב שתהיה לנו ממשלה רחבה ככל הניתן.

"כידוע לכם, לצערי, המשא ומתן עם מפלגת העבודה לא הגיע לידי הבשלה. אני חושב שזה היה חשוב מאוד, מאוד רציתי בהצטרפותם ועשיתי מאמצים אדירים בכדי שזה יקרה אך לצערי זה לא צלח. כרגע, נראה כי המשא ומתן עם "ישראל ביתנו", לפחות לפי השיחות האחרונות שהיו לי לפנות בוקר עם ראש הממשלה, עם ליברמן ועם יריב לוין – הולך לקראת הבשלה ואני מקווה שזה יסתיים בהקדם".

כחלון התייחס לביקורת על מינויו של ליברמן לתפקיד - "מאז הדיווחים על מינויו הצפוי של חבר הכנסת אביגדור ליברמן לשר הביטחון יש קולות שמבקרים את מידת התאמתו לתפקיד. אני מתנגד ודוחה מכל וכל את הניסיון לפסול אישית את ח"כ ליברמן ולא אף אחד אחר לתפקיד כזה או אחר. יש לשפוט אותו, כמו כל שר אחר, על פי ביצועיו והתנהלותו במסגרת מילוי תפקידו.

"יחד עם זאת, צריך שיהיה ברור. הממשלה הזו קמה על בסיס ההתחייבות לשמירה על שלטון החוק, על בית המשפט העליון, על התנהלות בשיקול דעת, באחריות ובממלכתיות. כל זמן שזה יעבוד בצורה הזאת תהיה תמיכה של כולנו בממשלה. בכוונתי לעמוד על כך שהדבר הזה יישמר על ידי השותפות החדשות והוותיקות כאחד. אנחנו מחויבים לכך שהממשלה תפעל באחריות ושיקול דעת תוך ריסון עצמי".
משה כחלון שר האוצר ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד