י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

תמיד חלמתי להיות חלק מיומה הקדוש של כלה

הדרך מהעולם החילוני לסמינר, דרך עבודה מכניסה ומבטיחה - עד להגשמת החלום • נרקיס עובדיה, מעצבת שמלות כלה ושמלות ערב - הצצה לחייה

תמיד חלמתי להיות חלק מיומה הקדוש של כלה

אין הרבה רגעים כה יפים ומרגשים בחיים, כמו לתת את הטאצ' האחרון בסידור שמלת הכלה, להביט עליה ולהרגיש את האושר מציף את הלב.

תשאלו את נרקיס עובדיה – בעלת סטודיו לשמלות כלה ושמלות ערב.

עובדיה, 34, נשואה ואם לחמשה ילדים, חלמה מאז ומעולם לעצב אופנה, שמלות, ובעיקר שמלות כלה. את חלומה, לא הגשימה בגיל צעיר כמו בסיפורים שאנחנו כה אוהבים. "עבדתי בחברת ביטוח מצליחה, במשרה מבטיחה במשך 6 שנים", היא מספרת ל'לובי נשי'. "לפני שלוש שנים, בחופשת הלידה החמישית, הציעו לי לחזור למשרת ניהול עם משכורת מבטיחה ותנאים מדהימים".

"בזמן החופשה היה לי זמן להתבשל עם עצמי בתהליך שכבר קינן שם תקופה ארוכה", היא משתפת. "ראיתי אצלנו בעבודה נשים בגילאי 40 ו-50 שמרגישות חוסר מיצוי בחיים. אחת יודעת לשיר, אחת מתחברת מאוד לגרפיקה – והן לא עשו דבר ממה שהן אוהבות. אני לא רציתי להיות במצב הזה בשום אופן. להגיע לגיל מסוים שבו אגלה שלא מיציתי את עצמי".

זה היה הזמן המתאים לצאת מאזור הנוחות, משגרה ידועה ומשכורת בטוחה, ולעוף עם החלום.
מלווה בברכת הרב היא הלכה ללמוד עיצוב ותפירה. "בפועל התחלתי לקבל עבודות תוך כדי לימודים", היא משחזרת.




על אף השינוי הקיצוני בחייה, היא היתה נחושה, ומצד בעלה היתה לה תמיכה מלאה. אפילו הילדים הסתגלו יפה לשגרה החדשה שהפכה להיות אינטנסיבית ביותר, וברוך ה' גם יש סבתא תומכת שעוזרת ומסייעת כמה שיותר. "אין דבר שיחליף את האושר הזה של להוציא כלה מאושרת", אומרת נרקיס. "את יודעת לכמה ברכות אני זוכה מדי יום? זה נראה לך פשוט". כלות יושבות אצלי וקוראות תהילים – אין מדהים מזה".

כבר שנה וחצי שהסטודיו שלה, ברחוב אברבאנל 52 בבני ברק, פועל, ומאכלס תחתיו כלות מכל המגזרים. "אפשר למצוא אצלי עיצוב חדשני ומודרני, כזה שמשלב צניעות עם הרבה מודרניזציה. אופנת הכלות של 2015-2016 בכל גרסה ולכל כלה.



"גם ברגעים שהיו לי קשים, כי בכל זאת עשיתי שינוי משמעותי בחיים, היתה לי תמיכה. הנה רק אתמול מישהי אמרה לי, שכשאישה עושה מה שהיא אוהבת, כל הבית מרוויח".

את ההשראות לעיצובים היא מקבלת "מכל דבר שעובר עלייך, אפילו מתוך חלום", היא אומרת בחיוך. "אני חשופה לאופנה בינלאומית, אבל מושפעת בעיקר מהמעצבים בארץ ולא בחו"ל. לדעתי הם ברמה מאוד גבוהה - בינלאומית. בשבוע האופנה לכלות בניו יורק, היו הרבה ישראלים. החשיבה, העיצוב, שימוש בטכנולוגיה ואלמנטים – ולהביא לתוצאה אלגנטית ויפה, זו מומחיות פה.



סיפורה של נרקיס מעניין לא פחות מהטוויסט שעשתה בחייה. "חזרתי בתשובה בגיל 16 ועברתי ללמוד באור החיים", היא משחזרת. "באתי מבית של אנשים לא מאמינים, אבל איכשהו תמיד מצאתי את עצמי מדברת עם השם – בגיל ממש צעיר. כשקצת התבגרה, היה חסר לה רק פתח כחודו של מחט. מעט חשיפה והיא מצאה את עצמה נשאבת לעולם היהדות. נישאה לבעלה בגיל צעיר מאוד ומאז הם יחד, מגדלים משפחה, וכיום מגשימים למעשה יחד, את חלומה.

את כל האהבה שיש בה היא מקדישה לכלות ובנות משפחותיהן. מתאימה לכל אחת את הסגנון, את הפרטים הקטנים, ומכניסה בכל חוט, בכל חרוז ורקמה – הרבה לב ונשמה.


קרדיט צילום: בת אל צרף
שמלות כלה נרקיס עובדיה חזרה בתשובה מעצבת אופנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד