כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הפרסום מפריע לכם? צאו מהקבוצה בוואטסאפ

לקבוצות החדשות שהוא מנהל, יש כללים ברורים - אבל גם הוא מודה שאי אפשר לשלוט בזה, ואם המידע הזורם מפריע לך, צא בחוץ

יענקי פרבר
יענקי פרבר

בימים האחרונים שוב צף ועולה נושא קבלת מידע על טרגדיות משפחתיות בקבוצות הוואטס אפ. האסון האחרון בארה"ב, בו טבעו שני יהודים חסידי סאטמר שהיו מוכרים לציבור עקב תרומתם הגדולה למוסדות חינוך וכו', לא השאיר אף אדם ששמע על זה אדיש.

אין ספק שזו טרגדיה נוראה, כואב הלב לשמוע על אסונות קשים, "חבל על דאבדין".

קשה יותר לבן משפחה שמקבל את הבשורה הנוראה דרך הודעה בקבוצת וואטסאפ, שבה לפעמים נשלחת ההודעה בצורה חסרת אחריות, עם שמות ושאר פרטים אישיים. שוב ושוב אנו קוראים הודעות של בני משפחה, לעיתים זה הבן או הבת של ההרוג, שבוכים שהם קראו על מות יקירם דרך הקבוצה, ולא בדרך מקובלת. חלקם מספר שכשהפצוע עדיין היה חי, בקבוצות כבר "הרגו" אותו.

אין ספק שזה נורא ואיום לקבל הודעות על מוות של בן משפחה בצורה לא מקצועית, ולא על ידי אנשים שזה עבודתם.

אך אז אתה קורא הודעות מוסר של אנשים שמסבירים לך כמה זה חמור, שזה ממש הפקרות וצריך לחוקק חוקים נגד זה - הכל נכון, רק שאותם בעלי מוסר יסתכלו במראה, ויגידו שהם לא חלק מההפקרות הזאת, אותם אנשים שצועקים נגד זה, 10 דקות לפני כן שלחו הודעה דומה על מישהו אחר.

היו איתי בקבוצות אנשים שגילו אסונות אצלם במשפחה דרך הקבוצה, וזעקו מרה, ושכחו שהם חלק מהמשחק הזה. כל מי שנמצא בקבוצת וואטסאפ יודע שזה המשחק, אתה לא יכול להיות חלק ממשחק, לשחק את המשחק, וכשאתה מפסיד להתלונן.

ב'צוק איתן' אסרתי בתוקף לשלוח פרטים על אסונות של חיילים, רק הודעה רשמית של דובר צה"ל, וזה תקף גם להיום. אבל אותם אנשים שמתלוננים שזה ממש הפקרות - שייכנסו לקבוצות שהם מחוברים, ויבדקו מה הם שלחו בשבוע האחרון.

אין שליטה על הדבר הזה - מי שלא רוצה לקבל 'הודעות אבל' דרך קבוצות, שלא יהיה מחובר לכאלה, כי אם הוא מחובר, הוא שולח בעצמו על אחרים. שיהיה ברור, אני אוסר אצלי לשלוח הודעות לא מאושרות על טרגדיות, זה נורא ואיום, הבעיה שאין על זה שליטה, יש אלפי קבוצות שכולם שולחים שם הכל בכל מכל כל, במיוחד קבוצות שילדים בני 12 מנהלים, ושם ההפקרות חוגגת.

ראיתי נערים צעירים שמסתובבים עם מירס של איחוד הצלה, מחוברים בצורה כזאת או אחרת לכל הודעה שיוצאת ממד"א, ומפיצים חופשי מה שבא להם. מזהים שילדים כותבים את ההודעות, כי שגיאות כתיב לא חסרות שם.

אנשים שמתלוננים, שיזכרו - אתה לא יכול להיות חלק ממשחק, וכשאתה מפסיד להתלונן. מי שלא רוצה לקבל הודעות קשות דרך קבוצות, שפשוט לא יהיה שם.
פרסום וואטס אפ טרגדיות רשתות חברתיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד