כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

סקר: טראמפ היה גובר על קלינטון לו הבחירות היו נערכות עתה

הסקר קובע, עם זאת, כי הניצחון היה דחוק - 45% לעומת 42% - ובתוך מרווח הטעות של המדגם • סקר אחר: רוב גדול של הבוחרים רוצה מועמד עצמאי

  • י"א אייר התשע"ו
סקר: טראמפ היה גובר על קלינטון לו הבחירות היו נערכות עתה
ויקי אנגלית

אם הבחירות לנשיאות ארה"ב היו נערכות עתה, היה דונאלד טראמפ גובר על הילארי קלינטון - כך קובע סקר חדש של פוקס ניוז שפורסם אמש (ד'). על פי הסקר, ניצחונו של טראמפ היה דחוק ובתוך מרווח הטעות של המדגם: 45% למועמד הרפובליקאי בפועל, לעומת 42% למועמדת הכמעט ודאית של המפלגה הדמוקרטית.

הסקר מראה שחלה שחיקה בשיעור התמיכה בקלינטון. בסקר זהה שערכה פוקס ניוז באפריל, גברה קלינטון על טראמפ במרווח של 7% - 48% מול 41%. אחת הסיבות להידרדרות היא שקלינטון עדיין נאבקת מול יריבה הדמוקרטי, ברני סנדרס, ואינה יכולה להקדיש את כל המשאבים, הזמן והאנרגיה למאבק ישיר בטראמפ.

לו סנדרס היה המועמד הדמוקרטי, הוא היה גובר על טראמפ בפער של 4% - 46% לעומת 42%. אך גם במעמדו חלה שחיקה. בסקר הזהה של פוקס ניוז באפריל, סנדרס גבר על טראמפ בפער של 14% - 53% לעומת 39%.

אך חשיבותו של הסקר מעוגנת בממצאים חד-משמעיים שמצביעים שוב על סלידת הבוחרים מטראמפ ומקלינטון. הנתונים מציירים תמונה של בוחר שממלא את טופס הבחירות ביד אחת וסותם את האף ביד האחרת. בתשובה על שאלה האם טראמפ הוא ישר ואמין, 40% השיבו בחיוב, 57% השיבו בשלילה. בתשובה על שאלה זהה לגבי קלינטון, 31% אמרו שהיא ישרה ואמינה; 66% אמרו שלא כך.

ומזווית אחרת: 37% אמרו שלטראמפ יש "ערכים מוסריים חזקים"; 58% לא הסכימו עם קביעה זו. 40% אמרו שלקלינטון יש "ערכים מוסריים חזקים", 57% הסתייגו. ו-71% אמרו שהמשפט "המועמד/ת יאמר כל דבר כדי להיבחר" מתאר היטב את קלינטון; 61% שמשפט זה מתאר היטב את טראמפ.

אין פלא, איפוא, שסקר אחר - של חברת דטה טארגטינג - שאף הוא פורסם אמש, מצא ש-91% מהבוחרים הצעירים (בני 28 ופחות) ו-65% מכלל הבוחרים, היו רוצים לראות מועמד שלישי, עצמאי, נוסף לטראמפ וקלינטון, ברשימת המועמדים לבחירות. מועמד כזה היה יוצא לדרך עם תמיכת 21% מהקולות.

הנתון הרלוונטי ביותר של סקר זה הוא ציון ההערכה השלילית של שני המועמדים: 56% לקלינטון, 55% לטראמפ. כמעט 60% מהנשאלים הביעו מורת רוח מהעובדה שהם יכולים לבחור רק בין השניים.

בכל זאת, הסקר של דטה טארגטינג מצא שלו הבחירות היו נערכות עתה, קלינטון היתה זוכה במירוץ. עורכי הסקר אמרו, שנשיאות של קלינטון היא "התרחיש הסביר ביותר" בהתחשב בבעיות הקשות של טראמפ במגזרים דמוגרפיים גדולים וחשובים ובכמה ממדינות המפתח בבחירות.

על פי הסקר של פוקס ניוז, קלינטון נהנית מתמיכה חזקה של נשים (50% לעומת 36% לטראמפ), של שחורים (90% מול 7%), של לטינים (62% מול 23%) ושל בני 35 ומטה. לטראמפ, לעומת זאת יש, יתרון בקרב בוחרים עצמאיים (46% מול 30%), גברים (55% מול 33%), בוחרים לבנים (55% מול 31%) ובקרב חסרי השכלה אקדמאית (45% מול 40%).
דונלד טראמפ בחירות ארצות הברית הילרי קלינטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד