ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

דרמה: אורלי לוי אבקסיס עזבה את ישראל ביתנו

חברת הכנסת הפופולרית והחברתית מישראל ביתנו הודיעה במפתיע כי היא פורשת מהסיעה, בעקבות חוסר התייחסות לדרישות החברתיות בהסכם הקואליציוני; לוי אבקסיס תישאר ח"כית - באופוזיציה

ליברמן עוזב את חדרו לאחר התפטרות אורלי לוי אבקסיס. באדיבות המצלם
ליברמן עוזב את חדרו לאחר התפטרות אורלי לוי אבקסיס. באדיבות המצלם

דרמה בישראל ביתנו - מספר 2 במפלגה, ח"כ אורלי לוי אבקסיס, הודיעה על פרישה, זאת לאחר כי לטענתה ההזדמנות שנקרתה כעת בפני ישראל ביתנו כמפלגה העומדת לכניסה לממשלה, לא נוצלה בתחום החברתי בשום דרך. בכך אביגדור ליברמן נכנס לממשלה רק עם חמישה מנדטים. לוי תישאר ח"כית עצמאית.


ליברמן עוזב את חדרו לאחר התפטרות אורלי לוי אבקסיס. באדיבות המצלם

מדובר במכה קשה עבור ליברמן, ששמע על כך רק מהתקשורת במהלך ישיבות שהוא מקיים בשעות אלו בלשכתו בכנסת. בבחירות האחרונות הוצבה אורלי לוי אבקסיס כמספר 2 ב'ישראל ביתנו', זאת לאחר עבודה פרלמנטרית מצוינת, והיא נחשבת לאחת מהח"כים החברתיים ביותר במשכן הכנסת.

לדברי ח"כ לוי אבקסיס - "האמנתי שהימים האחרונים סיפקו לנו הזדמנות אמתית לקידום משמעותי של התחומים האלו, אך לצערי ההזדמנות שנקרתה כעת בפנינו כמפלגה העומדת לכניסה לממשלה, לא נוצלה בתחום החברתי בשום דרך. הנושאים והסוגיות שבגינם בחרתי לעסוק מלכתחילה בפעילות ציבורית ולמען הציבור, הופקרו לחלוטין - ושוב נותרו בצד חרף עמדותיי הברורות לפיהן פעלתי ואותן העליתי בפעילותי הפרלמנטרית והמפלגתית.

"חשוב לי לציין שמעולם לא ביקשתי לעצמי משרה, אבל בהחלט דרשתי שהנושאים החשובים לי לקידום השכבות החלשות יקבלו את המקום הראוי להם בקדמת העשייה המפלגתית. זה לא קרה, ולא יכולתי להישאר אדישה לכך."

לוי אבקסיס הוסיפה - "לכן, החלטתי שלא לקחת חלק במהלך הפוליטי הנוכחי, ונוכח הסיטואציה שנוצרה אני מודיעה על סיום דרכי ב'ישראל ביתנו'. אני עושה זאת בראש מורם ומתוך ידיעה והכרה שהמהלך אותו אני נוקטת עלול להוות לי למכשול בפעילותי הפרלמנטרית. איני חוששת מכך. בכוונתי לפעול כחברת כנסת על פי צו מצפוני ובאופן שישקף אך ורק את טובת הציבור.

"אני מתחייבת שאמשיך בעשייה החברתית ולמען אלו הזקוקים לסיוע, עשייה אותה הובלתי בשנים האחרונות בכנסת ומחוצה לה. אשאר נאמנה לציבור שלאורך כל הדרך תמך בי, ואני מבטיחה שאמשיך לפעול ולעשות ככל שביכולתי ובאמצעות כל הכלים שיהיו בידיי בדיוק כפי שפעלתי עד היום."

מסיעת 'ישראל ביתנו' נמסר בתגובה: "הופתענו לשמוע על צעדה של ח״כ אורלי לוי-אבקסיס. ״ישראל ביתנו״ צפויה להשיג במו״מ המתנהל כעת הישגים משמעותיים מאד בתחום החברתי וצר לנו שח״כ לוי לא תהיה חלק מהם".
אורלי לוי אבקסיס ישראל ביתנו כניסה לקואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד