כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הילד התנצל: "לא איידה אבנים על כבאים"

ילד שיידה אבנים על לוחמי אש במודיעין עילית, הגיע עם אביו לתחנת הכיבוי להתנצל • צפו במכתב

יידוי אבנים במודיעין עילית. צילום: כבאות והצלה יו"ש
יידוי אבנים במודיעין עילית. צילום: כבאות והצלה יו"ש

ההתנכלויות ללוחמי האש ייפסקו? היום (ה) בשעות אחר הצהריים, הגיע ילד לתחנת הכיבוי של מודיעין עילית והתנצל על שיידה אבנים על כוחות כיבוי האש בעיר.

כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', סובלים בימים האחרונים לוחמי האש במודיעין-עילית, מהתנכלויות קשות.

היום הגיע ילד תושב העיר כשהוא מלווה באביו, לתחנת הכיבוי במתיתיהו כשבפיו התנצלות ומכתב לאור המקרה האחרון שהתרחש במודיעין עילית כאשר מספר נערים התגודדו והשליכו אבנים ואף דרדרו סלעים לעבר צוותי הכיבוי והמתנדבים שפעלו לכיבוי הדליקה.

לוחמי האש קבלו את ההתנצלות הכנה ומקווים כי הורים נוספים יעבירו את המסר לילדיהם לאור חומרת המעשה.





כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', התרחבה התופעה המכוערת של ידויי אבנים. השבוע חוו הכבאים הפרעה וסיכון חייהם על ידי מספר ילדים, עת הוזעקו לכבות שריפת קוצים גדולה, שפרצה בוואדי סמוך לעיר מודיעין עילית.

למקום השריפה הוזעקו שלושה צוותי כיבוי וצוות מתנדבים ממתתיהו. נמסר על להבות גבוהות והוזעק צוות לסיוע מאיילון.

״במהלך פעולות הכיבוי הסופיות נאלצו לוחמי האש והמתנדבים להפסיק את עבודתם בעקבות זריקת אבנים ודרדור סלעים על הצוותים שבתחתית הוואדי ע"י נערים מקומיים״, נמסר בהודעת הדוברות של רשף אסף אסרף.

אסרף מוסיף כי התופעה חוזרת על עצמה שוב ושוב. ״בשבוע שעבר הותקפו לוחמי האש מהתחנה ע"י אבנים כאשר פעלו בשריפת קוצים סמוך למבנה״.

״אנו רואים בחומרה מעשים אלו המסכנים את לוחמי האש הפועלים בזירות שונות להצלת נפש ורכוש,חבל שהתנהגות פסולה זו מכתימה את תושבי העיר ואנו קוראים לרסן הישנות מקרים אלה״, כך לשון ההודעה.

יצויין, כי למרבה הנס לא נפגעו הכבאים כתוצאה מיידויי האבנים.

בראיון ל״בחדרי חרדים״ אומר לוחם האש רב כבאי יחיאל עוז כי ״התופעה מתרחשת פעמים רבות. כמעט תמיד יש הפרעה לעבודה - הילדים מתקרבים לתוך השריפה, לא נותנים מרחב עבודה ולעיתים אף מושכים את צינורות הכיבוי״.

עוז טוען כי ״רובן המוחלט של השריפות באיזור מודיעין עילית מקורן בהצתות. נערים או ילדים משועממים מציתים חורשות, פחים או שיחים סתם לצורך הנאה. זו אטרקציה בשבילם, ואנחנו משלמים את המחיר".

מלבד ההצתות הרבות וההפרעה למלאכת הכיבוי, נתקלים הכבאים בסיכון חיים של ממש. ״מיידים עלינו אבנים ואפילו סלעים. זה מסכן את החיים שלנו, מלבד הסכנה מהאש עצמה. אנחנו יוצרים קשר עם המשטרה, על מנת שיעזרו לנו לעצור את התופעה הזו״.

כאשר המשטרה מתמהמהת בעקבות קריאות רבות, נאלצים הכבאים אף להפסיק את פעולות הכיבוי. ״בשריפה היום יצאה הנחיה מהמפק לא לכבות את האש עד שתגיע משטרה ותרחיק את המיידים״, מספר הכבאי.

עוז מוסיף כי ״לפעמים יש לי דילמה האם לכבות שריפה בבניין, כשמנגד מיידים עלינו סלעים. חיי האזרחים חשובים, אבל אנחנו לא צריכים לקבל סלע בראש רק כי הגענו לחלץ משפחה מבניין בוער״.

הכבאי מסרב להכליל: ״מדובר בנערים בודדים שמנהיגים אחריהם עדר של ילדים. המנהיגים מתחילים בפעולות הפרובוקטיביות, ושאר הילדים נגררים. אני מקווה שהתופעה הזו תסתיים, ונוכל להמשיך לעשות את העבודה החשובה שלנו: הצלת חיי אדם״.
כיבוי אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד