י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

שכנים, מכרים ותלמידים המומים: "בלתי נתפס בשכל אנוש"

שכניו ומכריו של איש החינוך הנאשם במעשים חמורים - מזועזעים • שכן ל'בחדרי': "לא דמיינתי שהאיש מסתיר סוד כה אפל ונורא" • אחד מתלמידיו מודה ששמע עליו רינונים: "אבל חשבתי שבחורים שלא אוהבים אותו מלכלכים עליו"

העצור. צילום: יונתן זינדל
העצור. צילום: יונתן זינדל

הפרשה החמורה שהצהריים הותרה לפרסום, ולפיה אדם מוכר ובעל מעמד תורני פגע בשלוש בנות משפחתו בצורה קשה ביותר, מזעזעת כל שומע: תחת שרביטו של האיש, אשר כיהן בתפקיד זוטר של משגיח בישיבה, מה שמכונה בעגה הישיבתית 'מקק' (משגיח קטן), התחנכו תלמידים רבים לאורך השנים, כשהישיבה בה כיהן בתפקיד, נחשבת לישיבה מכובדת ביותר.

יצויין כי כתב האישום, יוצא דופן וחריג מאוד גם בתחום זה. על פני 18 עמודים מגוללים תיאורים נוראים וקשים, אשר נפש יהודי שומר תורה ומצוות, לא מסוגלת לקרוא, ובטח שלא להאמין לתיאורים הללו.

גם בשכונה הירושלמית בה מתגורר האיש, השכנים והתושבים שהספיקו לשמוע על הסיפור בשבועיים האחרונים, הזדעזעו כשנודע להם היום על חומרת המעשים.

תושב בשכונה אומר היום ל'בחדרי' - "בחלומותיי הגרועים ביותר, לא הייתי מדמיין שהאיש הזה מסתיר סוד כה אפל ונורא. זה נשמע לי מופרך ובלתי מציאותי, לא נתפס בשכל אנוש. נורא ואיום".

תושב אחר ברחוב, מצטמרר כשהוא שומע שחלק מהמעשים אירעו באזורו, אחד מתלמידיו, כיום נשוי ואב לילדים, מספר ל'בחדרי' שכבר בעבר שמע רינונים שונים עליו, אולם לא ייחס לכך חשיבות, כי "חשבתי שבחורים שלא אוהבים אותו מלכלכים עליו". היום כשאותו צעיר שמע את הפרטים המלאים של המקרה, הוא נתקף בחלחלה, "כשאני משחזר על מה העיר לי בישיבה - על מכנס קצר, או דברים שוליים אחרים, לעומת שפלותו האישית, אני נתקף בגועל".

מקורות המקושרים לסיפור, מתעקשים כי הפרשה התגלתה בעקבות בן משפחה אחר, שכשנודעו לו הפרטים הנוראים, לא הסכים לעבור עליהם בשתיקה, והביא אותם לידיעת מספר דיינים ורבנים.

על פי אותם מקורות, הסיפור אכן הגיע לשולחנם, והרבנים דנו בעיקר בעניין ההלכתי והבעיות שנוצרו בעקבות המעשים הנוראים. כחלק מבדיקת התיק, לצורך הכרעה בדיני נפשות אלו, אותו אדם תושאל ונחקר. מכאן ואילך הסיפור התגלגל והגיע לפתחה של המשטרה.

ממידע שהגיע ל'בחדרי', החשוד שמר על שתיקה בחקירותיו, אולם בשל המידע הרב שהצטבר, יחד עם הפרטים מהחקירה, הוגש כתב האישום החמור היום. עד כה לא נמסרה אף גירסה המכחישה את המעשים. עו"ד יהודה פריד נשכר לייצגו ולנהל את התיק המשפטי.

יצויין כי כדי לשמור על הנפגעות, לבל ייפגעו עוד יותר בשלב פרסום הפרשה, לא ניתן לפרסם פרטים אישיים, לא על האיש, לא על הישיבה בה הועסק ולא על מקום מגוריו. וכהוראת הפרקליטות: "חל איסור פרסום על כל פרט העלול לגלות את פרטי המתלוננות, לרבות מקום מגוריהן, שנת לידתן וקרבתן לנאשם".

גורמים העוסקים בתופעות הקשות הללו, אומרים היום ל'בחדרי', כי עם כל הנזק הרב שיש בפרסום פרשייה זו, חובה לפרסם זאת, גם כדי לבער את הנגע ובעיקר כדי לתת אומץ לאחרים ואחרות שנפגעים מידי יום ביומו, בידי אנשים שכאלה, "חייבים לדעת שחובה, ויש את האפשרות לעצור את הרעה החולה הזו" אומר לנו איש חינוך, שטיפל בעשרות מקרים דומים.
פגיעה במשפחה המשגיח שפגע מעשים חמורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 79 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד