כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

השר יעלון פורש מהפוליטיקה: "בעקבות התנהלותו של נתניהו"

שר הבטחון, משה (בוגי) יעלון הודיע על התפטרותו ונטילת פסק זמן מהחיים הפוליטיים • במקומו ייכנס כחבר כנסת מטעם הליכוד, פעיל הר הבית, יהודה גליק

צילום: פלאש900
צילום: פלאש900

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון הודיע על התפטרותו ופרישתו מהחיים הפוליטיים.

השר יעלון צייץ בטוויטר כי החליט על פרישתו ונוטל פסק זמן: "הודעתי הבוקר לראש הממשלה כי בעקבות התנהלותו בהתפתחויות האחרונות", ונוכח חוסר האמון בו, אני מתפטר מהממשלה ומהכנסת ונוטל פסק זמן מהחיים הפוליטיים"

עוד הוסיף כי בשעה 12:00 ימסור הצהרה לתקשורת בקריה.

במקומו של בוגי כחבר כנסת מטעם סיעת הליכוד ייכנס יהודה גליק, פעיל הר הבית.

ההחלטה הדרמטית של יעלון באה בעקבות ההדחה הצפויה מתפקיד שר הביטחון, שצפוי לעבור בימים הקרובים לידי אביגדור ליברמן - בעקבות הצטרפותו למממשלה.

אמש שוחח נתניהו עם יעלון והבהיר כי ההדחה לא סופית ועדיין צפויים שינויים, אך יעלון בחר הבוקר לקחת פסק זמן.

בין יעלון לנתניהו קיים כבר מזה זמן מה, מתח אישי. רק לאחרונה הדברים יצאו החוצה בפרשת החייל היורה בחברון, ובפרשת התבטאוות סגן הרמטכ"ל יאיר גולן, וכן בזימון יעלון לשיחת בירור, לאחר שקרא למפקדי צה"ל להביע את דעתם ברבים - בניגוד לדעתו של נתניהו.

מדובר בבכיר נוסף שפורש מהליכוד. בשנים האחרונות פרשו בעקבות חיכוכים עם נתניהו, משה כחלון, גדעון סער וכעת בוגי יעלון.

המערכת הפוליטית מגיבה
השר אריה דרעי: "משה בוגי יעלון מילא בשנים האחרונות את תפקיד שר הביטחון בהצלחה רבה, ביושר ובנאמנות. השר יעלון הוא איש ערכי שתרם עשרות שנים לביטחון ישראל ואני קורא לו לחזור בו מהחלטתו ולהמשיך לכהן בממשלה".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני קורא לבוגי יעלון לחזור בו מהחלטתו, "הוא תרם תרומה בלתי רגילה למערכת הביטחון בישראל ופעילותו הייתה למופת. גם בהתנהלותו מול הציבור החרדי תמיד נהג בכבוד והדדיות ובהבנה, אף שלא בא מרקע דומה, יש בו מנהיגות מוכחת ונקווה שיחזור בו מההחלטה".

ח"כ ציפי לבני: ״חלקתי על עמדותיו המדיניות של שר הביטחון בוגי יעלון - אבל הערכתי ומעריכה את עמדותיו הערכיות. הבעיה שערכים הם לא בקווי היסוד של הממשלה הזאת״.

ממפלגת הבית היהודי נמסר: ״בוגי יעלון הוא איש ערכי שקיבל החלטה מצפונית המחזירה את הכבוד לפוליטיקה הישראלית. אנו מודים לו על תרומתו למדינת ישראל בכל תחנות חייו, ובטוחים שישוב לפעילות ציבורית למען מדינת ישראל״

ח"כ מוטי יוגב הגיב: "במילה אחת: חבל. שר הביטחון משה בוגי יעלון איש ישר דרך, מקצוען ואחראי שפעל רבות בשנים לחיזוק ביטחון ישראל, גם לחיזוקה של ההתיישבות. מיצר על התפטרותו. אין לי ספק שמשה בוגי יעלון יתרום עוד רבות מכוחותיו לעם ומדינת ישראל."

ח״כ מרב מיכאלי בטוויטר: ״עוד איקס על החגורה של נתניהו, איבדנו קול מאוזן ושפוי בממשלה הימנית המטורללת והמסוכנת שנתניהו מוביל״.

ח"כ מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני) על פרישת יעלון: "עידן נתניהו קרב לקיצו, וכוחות מרכזיים ממפלגתו שלו מביעים אי אמון משווע במנהיגותו. אני קורא שוב לשר הבטחון המתפטר יעלון ולשר האוצר כחלון, לבנות איתנו פלטפורמה פוליטית חדשה ושפויה - יחד עם כוחות מתוך הכנסת ומחוצה לה, זוהי שעת כושר ואל לנו להחמיץ את ההזדמנות."

ח״כ רויטל סויד על התפטרותו של שר הביטחון, ח״כ בוגי יעלון: ״נתניהו לוקח את הפוליטיקה, הצינית ממילא, למחוזות שלא ידענו. שר הבטחון בוגי יעלון, מנהיג ערכי שהתעקש לשמר את מוסריותו של הצבא והגן על הרמטכ"ל וקציניו, נאלץ להודיע על התפטרותו. ברוכים הבאים לחשכת ימי הביניים ולשלטון הדיקטטורה של ממשלת נתניהו״.
השר יעלון יהודה גליק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד