כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

יותר מדי 'ביבי', והסוף כבר נראה באופק

נכון, מעמדו הפרלמנטרי של נתניהו רק התחזק, אבל פרישת יעלון מצטרפת לשורה ארוכה של אישים שיתרמו כליה לסודני בשביל להדיח את ראש הממשלה

יותר מדי 'ביבי', והסוף כבר נראה באופק
לךלך

איך שלא מסובבים את זה - התחיל הבוקר משחק חדש.

פרישתו של שר הביטחון היא חוליה נוספת בשרשרת ארוכה, שהולכת וסובבת סביב צוואר ראש הממשלה. האירועים הפוליטיים של הימים האחרונים מלמדים שלשרשראות כאלו יש פוטנציאל להפוך לשרשרת חנק.

יחד עם עמדתו האיתנה של ראש הממשלה מבחינה פרלמנטרית, הולך ומתרחב תהליך הפוך של תסיסה. של חוסר אמון. של סלידה מהדרך. של חוסר ערכים. וזה מחלחל, מהפרלמנט החוצה. נדמה שדוקא התפטרות בוגי, אחת הדמויות היותר אפורות וחסרות כריזמה בפוליטיקה הישראלית - תדליק כמה נורות אדומות בתודעה הישראלית כלפי ראש הממשלה.

את דעתו של שר הביטחון החדש שלנו על ביבי (שקרן, רמאי ועוד) שמענו ממש לא מזמן, אבל השר היוצא יעלון מצטרף היום לנבחרת מצויינת של בכירים שיעשו הכל כולל תרומת כליה למסתנן כדי להוציא את נתניהו מבלפור.

הרשימה ארוכה ואיכותית, החל מהנשיא ריבלין שביבי ניהל קמפיין אגרסיבי נגד בחירתו, עבור לגדעון סער שהדמיון בהודעות הפרישה של השניים לא מפתיע, שר האוצר כחלון שברח מהכנסת והליכוד רק בגלל ביבי, ואפילו בנט ושקד הם ריאקציה פוליטית של הטראומה מהעבודה המשותפת עם משפחת ראש הממשלה.

יש עוד רבים וטובים שנגעו נפגעו וברחו, גם מתפקידים בכנסת וגם מסביבת העבודה בלשכת רוה"מ. גם מהארץ ועכשיו גם כמה בבריטניה (בלייר) ומצרים (א סיסי).. אז נכון. בינתיים כמאמר הפתגם ׳הכלבים נובחים והשיירה עוברת׳ אבל כדאי לזכור גם את הפתגם השני ׳לא לעולם חוסן׳.

ההצרחה של יעלון בליברמן וההתפטרות של הראשון הם נקודות מפנה אסטרטגיות במלכות נתניהו, ולעניות דעתי הצעד הראשון לקראת סוף כהונתו. יש דבר כזה יותר מידי - ואנחנו מתקרבים לשם.
בנימין נתניהו בוגי יעלון הדחה התפטרות הנשיא ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד