ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הח"כים החרדים: "סמכנו על יעלון. מנהיג"

שר הביטחון היוצא זכה למחמאות ושירת הלל מהנציגות החרדית, שקראה לו לחזור בו מההחלטה • פרוש: "ידענו שלא יפגע בעולם התורה"

יעלון ודרעי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
יעלון ודרעי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הנציגים החרדים מבכים היום (ו) את פרישתו של שר הביטחון בוגי יעלון מהחיים הפוליטים - זאת לאור הקשר הטוב והקרוב בין הנציגים החרדים לשר הביטחון במספר נושאים השייכים למגזר החרדי, ובמרכזם חוק הגיוס. חלק מהנציגים החרדים אף קראו ליעלון לחזןר בו מההתפטרות.

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר הבוקר (ו): "משה בוגי יעלון מילא בשנים האחרונות את תפקיד שר הביטחון בהצלחה רבה, ביושר ובנאמנות. השר יעלון הוא איש ערכי שתרם עשרות שנים לביטחון ישראל ואני קורא לו לחזור בו מהחלטתו ולהמשיך לכהן בממשלה".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני קרא לבוגי יעלון לחזור בו מהחלטתו, "הוא תרם תרומה בלתי רגילה למערכת הביטחון בישראל ופעילותו הייתה למופת. גם בהתנהלותו מול הציבור החרדי תמיד נהג בכבוד והדדיות ובהבנה, אף שלא בא מרקע דומה, יש בו מנהיגות מוכחת ונקווה שיחזור בו מההחלטה".

סגן שר החינוך מאיר פרוש הגיב על פרישתו של בוגי יעלון: "תקופת כהונתו כשר הביטחון התאפיינה בהבנה רבה וברגישות לצרכי המגזר החרדי. ידענו שנוכל לסמוך עליו שלא ישתמש באפשרויותיו לפגוע בעולם התורה חלילה. אני מאחל לו בהצלחה בכל אשר יפנה".

יו״ר יחד אלי ישי הגיב: "פרישתו של משה (בוגי) יעלון מצערת ונסיבותיה מקוממות. הוא לא מונה לתפקידו בגלל אמירות ולא נכון היה להדיחו בשל אמירות. הוא התמנה לתפקיד שר בטחון בשל היותו איש צבא, לוחם ורמטכ״ל בעל נסיון ותק ומקצועיות שאין בנמצא. גם אני אינני מסכים עם חלק מהתבטאויותיו, כידוע, מחיתי כנגד משפט השדה שנערך לחייל אלאור עזריה וחיזקתי את משפחתו - אך מכאן ועד לפיטורין הדרך רחוקה. אני סבור שדברים כאלו יכולים להתרחש רק בממשלת 61 העסוקה בהישרדותה דבר יום ביומו, אחרת אני מתקשה להאמין ששר בטחון איבד את אמון ראה״מ רק בשל הבעת דעה. אני מכיר את בוגי למעלה מ-20 שנה. איש ערכי, מאופק, ישר דרך, ומעל הכל מקצוען שרואה את טובת צה״ל ומדינת ישראל לנגד עיניו".

ח"כ ישראל אייכלר הגיב על פרישת שר הבטחון: "היית תמיד מוקיר תורה ולומדיה. בלמת את גזירות גיוס בני הישיבות מימי פלסנר עד לפיד. התייצבת בגבורה מול המסיתים שרצו מלחמה נגד לימוד התורה. לא אכביר מילים על המועקה בעזיבתך את הממשלה והכנסת.

"ישלם ה' פעלך במשרד הבטחון למנוע מלחמות מבית ומחוץ. עוד נכונו לך תפקידים שהועידו לך משמים. כנאמר: בשמך יקראוך. במקומך יושיבוך. ומשלך יתנו לך. ואין אדם נוגע במוכן לחבירו. ואין מלכות אחת נוגעת בחברתה כמלא הנימה".
בוגי יעלון מאיר פרוש משה גפני אריה דרעי שר הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד