י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

תיעוד אלים: שוטר מתעלל בצעיר חרדי שהעז להתלונן על קנס

חיים, צעיר חרדי שספג קנס גבוה משוטר, העז להתלונן על כך - וספג מכות רצח והתעללות פיזית מהשוטר, שגם לקח אותו לחקירה בתחנה • תלונה הוגשה למח"ש, וחיים מקווה שימצו את הדין עם השוטר האלים • צפו בתיעוד ממצלמת אבטחה סמוכה

תיעוד אלים: שוטר מתעלל בצעיר חרדי שהעז להתלונן על קנס

ביום שני שעבר, סמוך לשעה 11 בבוקר ברמה א' בבית שמש, עוכב נהג בן 26 תושב העיר, לאחר שנתפס משוחח בטלפון במהלך נהיגה.

"התחננתי בפניו שלא יתן לי דו"ח של 1000 ש"ח, רק לאחרונה קניתי דירה ואין לי כסף", מספר חיים, האזרח שעוכב, ל'בחדרי חרדים'. השוטר לא וויתר ונתן לו קנס כספי בסך אלף שקל.

עם קבלת הקנס, הנהג אמר לשוטר "שאלוקים ישלם לך". בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא מספר כי מאותו רגע השוטר החל להתנהג בברוטליות ובאלימות מילולית ופיזית כלפיו.

"לאחר שהדו"ח כבר היה בידיים שלי אמרתי לו שאלוקים ישלם לך, והשוטר בתגובה שלח את ידו לנשק והתכונן לצאת מהניידת", הוא משחזר.

לדבריו, הוא נבהל מאוד - וברח. "לא ידעתי מה הוא הולך לעשות לי, זה היה מפחיד מאוד. ברחתי כמה מטרים והתרחקתי ממנו. הוא החל לרדוף אחרי, וכשהבנתי שאין לי סיכוי התחלתי לחזור לכיוון שלו ואמרתי 'כבר נתת לי קנס גדול, מה עוד אתה רוצה ממני?' בתגובה הוא התחיל לקלל אותי בבוטות, תפס וגרר אותי כמו סמרטוט תוך שהוא לא מפסיק לנבל את פיו ולקלל".



כפי שניתן לראות בסרטון, שוטר נוסף מגיע למקום, ועם ידו מסמן לשוטר שהתיישב על הנהג להרגיע במעט, לכאורה. "השוטר השני אמר לו שיפסיק, אבל הוא המשיך לשבת על הגב שלי תוך שהוא מקלל בגסות ועצר אותי".

בשיחה עם 'בחדרי' סיפר הנהג שהוא נלקח בניידת המשטרה לתחנת בית שמש, שם נחקר. "בסיום החקירה שמעתי את החוקר מדבר עם קצין החקירות, כשהאחרון אומר לחוקר 'אני לא יכול להשאיר אותו במעצר, הוא לא עשה כלום', והחוקר מנסה לשכנע אותו אחרת".

יומיים לאחר המקרה, הנהג ניגש לקופת החולים מאחר וסבל מכאבי גב. בתחילת השבוע לאחר שהשיג תיעוד וידאו, ניגש למחלקה לחקירת שוטרים בהר חוצבים והגיש תלונה נגד השוטר בצירוף תיעוד הוידאו.

חיים אומר ל'בחדרי' כי מאז המקרה שמע על כך ש"אין זה המקרה הראשון בו אותו שוטר מתנהג כעבריין. על מה ולמה הוא מקלל אותי בצורה בוטה וגסה, בגלל שהוא שוטר מותר לו? למה הוא בכלל מרביץ לי? לא עשיתי לו כלום. הוא טען שברחתי לו, אבל זה היה בכלל לאחר שקיבלתי את הדו"ח".

האם אתה מאמין שהשוטר ייענש?

"אני בכלל לא בטוח. שמעתי על כמה מקרים שהתלוננו במח"ש נסגרו, אני מקווה שהפעם הם ימצו איתו את הדין".

ממשטרת ירושלים נמסר כי התיק נמצא בבדיקת מח"ש ועל כן הם מנועים מלהגיב.

ממח"ש נמסר כי המקרה נמצא בחקירה.
אלימות שוטר מכות חרדי תלונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד