י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ברלין: בן דהן התלהב מספר התורה העתיק

סגן שר הביטחון ביקר בבית חב"ד בברלין, שם הוצג בפניו ספר תורה עתיק שניצל מציפורני הנאצים • וידאו

ברלין: בן דהן התלהב מספר התורה העתיק

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן הגיע השבוע לביקור ממלכתי בברלין, בעקבות בקשתו של ראש הממשלה נתניהו שישתתף בכנס osce לשיתוף פעולה בין מדינתי בנושאי ביטחון וכלכלה.

במהלך ביקורו, הגיע סגן השר הרב בן דהן לסיור בבית חב"ד המרכזי בברלין, שם נפגש עם הרב יהודה טייכטל רב הקהילה וראש חב"ד בברלין, בליווי של ראש משלחת משרד הביטחון בגרמניה דב לוטם. במהלך הביקור סיפר הרב טייכטל לסגן השר כי בחודשים האחרונים מצאו אנשי חב"ד ספר תורה ששכב 60 שנים במרתף בברלין, מאז תקופת מלחמת העולם השנייה.

הרב טייכטל, יחד עם צוות בית חב"ד, הצילו את הספר, השקיעו בו סכומים גדולים כדי לתקן אותו ולהחזיר אותו לשימוש, ולפני מספר שבועות ערכו הכנסת ספר תורה עם 180 תלמידי ה"תלמוד תורה" בברלין. ספר התורה נמצא היום בארון הקודש של בית הכנסת המרכזי של חב"ד ברלין והוא נתרם לזכר קורבנות השואה.



הרב טייכטל אמר כי "התרגשנו מאוד למצוא את הספר ולהצליח להכניס אותו אל ארון הקודש בבית הכנסת שלנו. ברוך ה' אני רואה התעוררות גדולה של יהודים בברלין שרוצים לחזור אל המסורת היהודית".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן אמר כי: "מציאת ספר התורה שהיה מוסתר, שופץ ותוקן והוכנס לבית חב"ד מהווה את הביטוי הניצח ביותר להיסטוריה היהודית. עם ישראל בכל מקום, כמו ספר התורה, ממשיך להתקיים, לגדול ולהתעצם לעולמי עולמים, על אף הניסיונות לפגוע בו. הרב טייכטל הגיע כשני עשורים כאשר חיי קהילה יהודיים כמעט ולא התקיימו, היום יש ברוך ה' חיי קהילה יהודיים תוססים."
בן דהן ברלין משלחת ביטחון ארון הקודש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד