י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

לייבל'ה מגיש: כאילו מלך אצל כאילו שר

מדור הרכילות השבועי: מי החרדית החדשה בלשכת רוה"מ, איזו פדיחה רשם יעקב אייכלר ומה חשף בטלפון מאיר רובינשטיין • וגם: הקריסה בבני ברק, הראש ישיבה שנלכד במרום נוה, תזוזות בתקשורת ופינת מזל טוב מורחבת

לייבל'ה מגיש: כאילו מלך אצל כאילו שר
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

"זהו, זה סגור אצל ביבי", סיפר מוישהל'ה יודע-כל ללייבל'ה, בכניסה למשרדי 'בחדרי' מעל החומוס. "מעכשיו החיים של העיתונאים ייראו אחרת".

"על מה אתה מדבר?" התבלבל הלייבל, "מה לליברמן ולעיתונאים? אדרבה..."

"זה לא הוא אלא היא", גיחך מוישהל'ה.

"סופה לנדבר? אורלי לוי?" הפגין לייבל'ה שליטה מרשימה.

"לאא, אני מדבר על רבקה פאלוך, שנכנסה השבוע ללשכת רוה"מ כיועצת רשמית לענייני חרדים".

ובכן, לייבל'ה בטוח שרבקה תארגן לעיתונאי המגזר ראיונות בלעדיים וצילומי סלפי עם קאיה, ותעמוד על המשמר מפני סכנת הרפורמים והכותל, לפחות כמו רבקה אחרת, זאת מבית הנשיא.

ומכיוון שבשבוע פוליטי עסקינן, נפתח בכנסת, ותחילה במזכיר סיעת ש"ס, אושי מדינה, ששב לעבודה במרץ לקראת מושב הקיץ, וחידש את פעילותו ברשת החברתית טוויטר. לייבל'ה קלט את אושי השבוע מתמקצע בעבודה ומצלם כמו שצריך.





ומגבעת רם למירון, מי שחבש את כובע השמש והפך אט אט לקמב"ץ ההר, הוא חיים רבינוביץ' - יועצו ועוזרו של ח"כ אייכלר, שהופקד מטעם חסידות באיאן על מעמד ההדלקה המרכזית הפותח את אירועי ל"ג בעומר בעולם כולו ומעביר רטט אצל רבבות. רבינוביץ' לא חסך בדלק וגמע קילומטרים רבים מביתר למירון, ובשיתוף פעולה עם יוסי שוינגר הוא עושה את הדרוש כדי שהכול ידפוק כמו שעון.





ובמרחק גדול עוד יותר מהכנסת, וגם מערוץ הכנסת: בעת מסעו של הג'ינג'י לפולין - שם הזיל דמעה מול מחנות ההשמדה ביחד עם ישראל גליס, שנראה שעבר את המחנות בפועל, צפה לייבל'ה בעיתונאי יעקב אייכלר מערוץ הכנסת עורך 'קל מלא רחמים' בקול טלוויזיוני מרשים, אך נאלץ לקבל עזרה מעמיתיו העיתונאים הבקיאים בעל פה. לייבל'ה בטוח שאם אייכלר היה עורך חזרה גנרלית עם האח ישראל, הוא היה יודע שהשואה זה לא דבר של מה בכך.

קריסתה של בני ברק
את הפינה המוניציפאלית פותח לייבל'ה בברכת הלל והודאה על הצלתם בחסדי שמים של סגן ראש העיר בני ברק וממ"מ (מנהל מחלקה מוניציפאלית) של 'דגל', מנחם שפירא, ושל ראש לשכתו המסור אלי ארנד, שדקות אחדות אחרי שעזבו את הלשכה במתחם העירייה – קרסה התקרה במקום משל הייתה עשויה פל-קל. למחרת כמובן נסגרה הלשכה לשיפוצים, אך מנחם לא ויתר על קבלת קהל בחדר אחר, כיאה לסגן המוביל בעיר שנצפה בשבת האחרונה מתזז משלום זכר למשנהו.





ואולי זה מה שקורה בבניין ברחוב ירושלים כשהבוס לא נמצא בשטח: בפעם ה25 מאז הוכתר כראש העיר בני ברק, נסע חנוך זייברט לחו"ל למספר ימים - והפעם ללונדון. לייבל'ה משתאה על ההשקעה של הראיס בשמירה על ה'נוסע מתמיד זהב' שלו, ונהנה לראות בינתיים את העוזרים חוגגים על הרכב החדש בחוצות עיר התורה והחסידות, כשהבוס עולה לתורה בסאטמר - נדבת בן הנגיד אליש אנגלנדר.

ובפאתי בני ברק, ראשי הישיבות החליטו ככל הנראה בעקבות פארסת אילת לנהל מעקב צמוד אחרי מקומות מועדים לפורענות, אחרת קשה להסביר את נוכחותו של ראש ישיבת קול יעקב הגר"י עדס בקניון מרום נווה ברמת גן השבוע. במחשבה שניה, יתכן שהראש ישיבה בסך הכול הגיע לחדש את 'ההשקפה', באחת האופטיקות בסביבה.





ואילו בביתר עילית, תועד ראש העיר בשיחה נמרצת ברחובותיה, כשהוא חושף לבן שיחו את התוכניות לקראת ועידת 'שלומי אמונים' הבלתי נשכחת באוקראינה.





דרמה בשחקים: בסוף השבוע נחתו בארץ מאותה טיסה שהגיעה מארה"ב - אריה קנייבסקי ושייע ויין. במהלך הטיסה נמנע חיכוך מאחר ואריה ישב במחלקה הראשונה במימון נגיד מפלטבוש ואילו שייע התפנק לו באקונומי. חסדי השם.

ולפני ששליח לייבל'ה עלה לטיסה המדוברת, הוא סעד את ליבו בבייגלה שבשדרה ה-13, וצפה בשולחן ממול במנהל המקצועי של המבשר, אברהם רכטשפר, סועד במשותף עם אחד מידידיו, ובשולחן נוסף עוד אי אלה פסבדונים.

פינת התזוזות בתקשורת
לייבל'ה כבר רגיל שבתחילת כל קיץ הוא מתבשר על כמה וכמה מעברים בתקשורת החרדית התזזיתית ובעולם היח"צ והפרסום, אך הפעם מדובר ללא ספק בתופעה מתרחבת. שנתחיל?

הטכנאי המוכשר מרדיו קול חי, שגיא פרלמוטר שחיוכו לא מש מפניו, הגיש השבוע מכתב התפטרות מהתחנה ברחוב הירקון 8 - לאחר 7 שנים, והוא עובר למשרד האסטרטגיה ספוט תקשורת. לייבל'ה מאחל לשגיא ברכת הצלחה ועוד רבות בשנים, וכמובן המון מרלבורו אדום וייצוג בגאון של הכיפות הסרוגות.

וגם זה קרה השבוע: לייבל'ה התבשר בצער על עזיבתו של המנטור המזוקן מנחם כהן את מרכז התקשורת החב"די 'חב"ד און ליין'. כהן המתקרב ל-30 הגיע להישגים מרשימים בזכות הטכנולוגיה החב"דית והוא סותם את פיו בנוגע לעתידו וממשיך בינתיים בעריכת 'כפר חב"ד'. לייבל'ה שולח את ברכתו גם למשה כהנא שייכנס לנעליו הגדולות של מנחם, וכצעד ראשון הוא תועד בבני ברק בדרך ליעד הבא.





שמעון ליברטי איש ירושלים שעונה לשאלות בנסיעות המתישות ב-402 - מונה לעורך באתר כל הזמן מבית קו עיתונות. לייבל'ה מברך ומאחל בהצלחה.

גם ציקי פרנק הבנש"ק החל לנוע בציר ירושלים עד בסר - בואכה אזור התעשייה של בני ברק, שם החל למלא עבודות יח"צ במשרד הפרסום אפיקים אצל יגאל. לייבל'ה רגוע כל זמן שהוא נתון תחת עינו הפקוחה של נחמיה רוזנפלד המוכשר. את מקומו פרנק ב'קול החרדי' ממלא הטאלנט הצעיר מאתר הבית איציק מן, שלפני כל פיגוע לא עלינו המשפחה מודיעה לו את מי אפשר לראיין קודם.





ואילו כתב 'בקהילה' מלפני שמונה שנים ואיש הנדל"ן והמודיע היום, יעקב רייניץ, הפך השבוע למומחה לענייני ראש הקהל של סאטמר, שטבע למוות באופן פתאומי. העיתונות החרדית כולה שאבה את המידע על הגביר המנוח מכתבת הפרופיל שערך רייניץ דנן לפני שנים ארוכות על ר' יצחק רוזנברג ז"ל. לייבל'ה, מבקר עיתונות בזמנו החופשי, מציין כי מי ששאב נכונה את המידע יכול היה לזהות על נקלה גם מי העתיק... ובסופו של יום נהנו ארבעת היומונים מהמידע ואכמ"ל.

ועוד בפינת הביקורת, לייבל'ה השתעשע לקרוא בטורו המשובח בדרך כלל של מ. כרמלי ב'המודיע' על כך שיעלון הפורש הוא הרמטכ"ל היחיד שהיה בליכוד. מילא שפרח מזיכרונו של כרמלי ששאול מופז או רפאל איתן היו רמטכ"לים שרצו במסגרת הליכוד – קורה, אבל איך זה קרה לפרשן שממנו כרמלי בחר להעתיק השבוע?





ומביקורת עיתונות לביקורי עיתונאים: בשבת האחרונה בעוד לייבל'ה מתפלל בהיכלה של ישיבת 'עטרת ישראל' בשכונת בית וגן, הוא גילה להפתעתו שורת עיתונאים שבאו לעשות 'לכה דודי' בישיבה, ובין היתר יאיר שרקי ועופר חדד מערוץ 2, שהתלהבו מהמעמד וציינו זאת לטובה.

וכתבים אחרים לענייני חרדים, מענדי גרוזמן מ-NRG ומקור ראשון ואוריה אלקיים שאוטוטו מסיים את שירותו בגל"צ, התארגנו בצהרי שישי בשוק מחנה יהודה לקראת צילום פרק נוסף בסדרת המופת 'יום בחיי אלקיים'. השניים תועדו על ידי הצלם שלומי כהן.





ואילו הכתב לענייני צבא וביטחון של 'קול ברמה', מנדי ריזל, לא מסתפק בלדווח על הצבא, אלא גם מגייס חיילים לצבאות ה'. במסגרת פעילותו בבית חב"ד בשדרות עיר מגוריו, יצא ריזל ביום שישי שעבר ל'מבצע תפילין' עם החיילים באחד הבסיסים הסמוכים לביתו, על גבול עזה.





את אפרים קמיסר, שותפו של איש טוסקנה קובי סלע, מצא לייבל'ה במוסקבה כשהוא מנסה לפרק עוף במהלך צילומי הפרק הבא של 'קונקשן' במפעל להכנת מזון, והוא סיים בתוצאה הלא רעה של 2:23 דקות. עם זאת, מלוויו של קמיסר הדליפו ללייבל'ה כי בעל המפעל פירק עוף בחצי מהזמן ובצורה אסתטית יותר.





ואילו את עמי מימון מ'קול ברמה', תיעד לייבל'ה השבוע עם חתן ההלכה העולמי, הרב משה מורנו, שהגיע השבוע למשרדי תחנת הרדיו וקיבל את הפרס הכספי בו זכה בחידון ההלכה שערך הרדיו בפסח ואשר שודר באתר הבית. מורנו זכה בתואר לאחר שלושה חודשים בהם התמודדו שמונה עשר רבנים בשאלות רבות על הלכות פסח ויום טוב בתוכנית חידון ההלכה בהגשת הגאון הרב אופיר מלכה והשדרן יניב מאירי.





ולסיום, מערך הדוברות וההסברה של 'איחוד הצלה' התרחב השבוע באופן דרמטי לאחר מינויים של 17 דוברים אזוריים חדשים, שיהיו ממונים על הקשר עם התקשורת המקומית. לידי לייבל'ה הגיע תיעוד של החבורה המאושרת וגומלת החסדים.

צילום: משה עזרן


פינת ההילולות:
בעוד איש מירון ח"כ מנחם אליעזר מוזס דורש הקמת תחנת משטרה במירון בכל תוקף, הרי שמועמדי הסיעה המאוחדת ממוסף 'כח עולה' נצפו בשבוע האחרון בשיחת רעים ברחבת קרית ויז'ניץ בבני ברק.





ואילו עורך הדין משה יצחק אוסדיטשר, שכבר מכין את רכב הקדיאלק למירון לקראת המסע עם המקובל מגבעת שמואל לתפילה בציון הרשב"י, ביצע חזרות גנרליות בנתיבות הדרומית. תחילה הגיע עם הבן רועי לתפילה בציון הבאבא סאלי - שם נלכדו על ידי שומר בית העלמין שזיהה את האישיות החשובה שבאה להתרשם מהעיר, ומיד אחר כך המריא אוסדי לקוסטה ריקה, כדי "להירגע מעט מהפוליטיקה בארץ", כלשונו.





ולהגיע לנתיבות מבלי להיות מוזמן לקודש פנימה אצל רבי ברוך אבוחצירא – הרי זה כמו להגיע לבורו פארק ולא לעשות סיבוב בשדרה ה–13, וכך נכנס מוישה למעונו של באבא ברוך, כשהכול מתואם עם מנכ"ל המוסדות גואל ועקנין, שמפתח את המוסדות בצעדי ענק.





ומי שעוד זכה להתברך השבוע וגם התפנק בעוגה מיוחדת, הוא ר' שעיה רוטנברג ראש ישיבת 'משיב הרוח'. כמקורב לחצר הקודש שאץ, הגיע רוטנברג לברית לנכדו של האדמו"ר. בשורת הכיבודים ראה לייבל'ה כי רוטנברג לא קיבל כיבוד אך זכה לעוגת שיש מהרבי ממכנובקא בעלזא אותה מן הסתם שמר לסגולה.





ובמסגרת המסעות מספיחי ההילולא בקערסטיר שבהונגריה, צפה לייבל'ה בבעלי המנגנים מאיר אדלר ואהרל'ה סמט פועלים ישועות בהכנסת האורחים. העיקר שהשניים חזרו בשלום מבלי להסתבך בתאונה.





ומי שעוד יפעל ישועות בזכות כמויות היין והויסקי שחילק, הרבה יותר מח"י רוטל, הוא האיש והיין בכל מקום חיליק, שהשקה את צמאי חסדך כידו הטובה עליו.





ויש מי שנצפה כאחד מיושבי הכבוד בהילולא במקום, הלא הוא יו"ר קהל התאחדות בעלזא הרב מרדכי בריסק, מי שנושא בתואר ראש הקהל של בעלזא, שהגיע גם הוא לקבל ישועות ושפע ברכה עד בלי די.





ונכון שקוראים לו יענקל אלתר, אבל מדובר בסך הכול בסטודנט ליטאי חרוץ ועמוס לעייפה, המכהן כנהגו של הרב הראשי לישראל לבית לאו. לייבל'ה תיעד את קובי האהוב ברגע של הפוגה והנחת תפילין.



פינת המוזיקה ואנשיה:
בעוד המוזיקאים מחכים לסיומם של ימי ה'ספירה', יש מהם שמפנים את התקופה הזו לעשיית חסד, וכך פגש לייבל'ה את בכירי המוזיקה החסידית בניו יורק בשלישי בלילה בערב התרמה ליוסי גיל. במשתתפים: אייזיק האניג, הרה"צ מבעלעד, זאבי פריד ועוד.





ובשיטוט בהרצליה פגש לייבל'ה את הזמר אברימי רוט רוכב על האופנוע האישי, סמוך למלון דן אכדיה בעיר.





ובעוד לייבל'ה מסיים לצפות בגששים ועולה לישיבת משכנות התורה, כדי לבדוק אם יש 'יביע אומר' כדברי הראשל"צ הגר"י יוסף, מצא לייבל'ה בבית המדרש של נדבורנה הסמוך את הקלידן המוכשר אליעזר הרשקוביץ, שבמקום לנגן בחתונות - הוא יושב והוגה בתורה. לייבל'ה מצדיע, ומפרגן גם לקלפנר שהיה שקוע בשטייגען אדיר ומיטיבי לכת יוכלו למצוא אותו בתמונה.



פינת המ"מים:
ובפינה השבועית, המאייר יוסי חיים התקשה להתעלם מביקורו המתוקשר של הכאילו מלך אצל הכאילו שר. או בשמותיהם, כוכב התקשורת מאפריקה המלך היי אצל שר הדתות דוד אזולאי. כך זה נראה...





ועוד אחת מהסכסוכים הבלתי פוסקים בין גפני לליצמן, שמצאו יחד רגע של הפוגה בבית חולים, לאחר שכמה מבני משפחתו של הראשון נפצעו, וזכו לביקור של האחרון מתוקף תפקידו כשר הבריאות.



פינת המזל טוב
מזל טוב ליו"ר ש"ס, שר הפנים והפריפריה שלא מוותר על כלום לליברמן, אריה דרעי, לרגל הולדת נכדתו, בת לבנו יענקי. האבא המאושר מיהר לבשר לחבריו בפייסבוק "בשעה טובה נולדה לנו בת בריאה ומדהימה לאחר שלושה בנים! תודה לאבא שבשמים ולאשתי היקרה!"

ברכת מזל טוב חמה למוטי בבצ׳יק, יועצו הבכיר של שר הבריאות יעקב ליצמן שמקרית גת הפך לאיש הכול יכול וכוללם יחד בחסידות גור של התקנות, לרגל הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת. שמחת הברית תיערך ביום ראשון בבית המדרש הגדול גור, יחד עם שמחת הברית לנין האדמו"ר, נכד לבנו בכורו של הרבי - רבי אברהם מרדכי אלתר בן אהרן נח אלתר. סעודת המצווה של בבצ'יק בהשתתפות כל מערכת הבריאות בישראל - תתקיים באולמי בית ישראל.

מזל טוב לעורך יתד נאמן ישראל פרידמן לרגל הולדת הנכד השבוע בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה מאחל לסב המאושר רוב נחת ואושר בשם כל ה'נאמנים'.

תזכרו טוב טוב את השם יונתן חננאל לרר - הבן החמישי למשפחת האצולה של שוקי לרר, הוכנס השבוע בבריתו של אברהם אבינו עם עומס גדולי תורה ויראה, חברי מועצות גדולי וחכמי התורה, שהגיעו לשמחה בחזון איש 5. לרר המשמש כנשיא ופטרון רשת הכוללים 'אור זלמן ונר מנחם', מחזיק עשרות אברכים השוקדים על תלמודם, והוא נצפה במוצאי שבת עורך הבדלה לכל נשות בית ההחלמה אם וילד - שם מחלימה היולדת. לייבל'ה גם הגיע לברית, אך רק לסעודה במלון ויז'ניץ - שם התכנס צוות הצלמים הנרחב.





ומיד לאחר הברית לייבל'ה קיבל התרעת ביפר על שמחה גדולה בעולם החסידות, בעולם ההצלה ובעולם המוזיקה: אבי השבט לבית האחים שפריי נטע סגר שידוך, ככה באמצע היום, ועוד בגיל 30. השמחה פרצה גבולות וכל הצ'קאלקות נהרו לקרית נדבורנה, שם נשפך האלכוהול כמים. על זה נאמר יושב הקב"ה ומזווג זיווגים ואבות רבים לשידוך, אך מי שחתום על הביצוע הוא אושי שלומוביץ יו"ר הצלה, שבזכות קוויטל שקיבל עם פדיון יצא השידוך לפועל.





וחסיד אחר בנדבורנה, מי שממונה על המחלקה המשפטית בזק"א מכל'ה גוטויין בא השמש בצהריים, התחדש באמבולנס חדש מבית זק"א שאותו כבר הספיק להחנות בבעל התניא ולהשתזף בשמש הקופחת.





ואפרופו זק"א, הדובר מוטי בוקצ'ין הפך לאיש העולם הגדול וביצע סלפי עם המוניות הצהובות בניו יורק.





ואחרון מזק"א: הבוס והכוכב יהודה משי זהב, תועד על ידי לייבל'ה השבוע כשהוא שקוע בלימוד דף היומי בבית כנסת חב"ד במיאמי שבפלורידה.





רבני ועסקני חב"ד השתתפו ביום שני בערב בבר מצוה לבן הרב משה הורביץ, גבאי "בית מנחם" בכפר חב"ד, ושליח הרבי בעיר לוד. לייבל'ה לא פספס כמובן.





ובדרך ללוד עוצרים באלעד, שם לבש השבוע רבי יוסף אלקובי מ'יום ליום' שוב את הפראק לרגל שמחת הבר מצווה לבנו באולם הכינוסים בעיר, בהשתתפות החברים ותתי החברים המתקבצים לסיים מסכת תמיד - פעם בעשרת ימי תשובה ופעם בספירת העומר. לייבל'ה נאלץ להבריז אך שלח את ברכתו וחברי קבוצתו מרחוק.

ברכת מזל טוב לחבר מועצת העיר בני ברק מבני תורה, משה שלום הכהן מלאכי, לרגל שמחת הולדת בתו השבוע בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לדוד בן שמעון, משב"ק נשיא מועצת החכמים, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו שנערכה בבית שמש.





שמחה גדולה ומיוחדת במשפחת 'מתחברים' של בני מחלב, לאחר שלשותפו של מחלב לפרויקט הענק - דוד מילר - נולדה בת במזל טוב.

ומזל טוב לצלם החשוב אהרן גרבר המתקרא אברמי ברגר, לרגל יום הולדתו ה-23. יהי רצון שיזכה הלאה להסתופף בבית אביו שוקי לרר עד החתונה.

ברכת מזל טוב לזמר אלירן דרעי לרגל שמחת פדיון הבן לבנו.

מזל טוב לזמר אבי אילסון לרגל הולדת הבת בשעטו"מ.

ולסיום, לייבל'ה מתנצל שלא פקד את בית האבלים בבני ברק ומשגר כוס תנחומים לעורכת העל של המגזר החרדי אסתי פלד, על פטירת אמה הרבנית החשובה ע"ה. שלא תדעי עוד צער ושבר בגבולך. והניחום אחד הוא גם לאח מוטי פלדשטיין, האיש והק.מ.ח.
מזל טוב מוזיקה רבקה פאלוך לייבלה רכילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד