כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הרבי מויז'ניץ הפתיע את הבחורים: "אתקין 'עין רואה' בישיבות"

לאחר שחזר ממנוחה בצפת, כינס הרבי מויז'ניץ את תלמידי הישיבות של החסידות, דרש מהם לשמור על התקנות החדשות והגביל גם את הנסיעות לחו"ל • בין התקנות: איסור שימוש גורף במכשיר סלולרי, במחשב, במצלמות ובנגנים

הרבי מויז'ניץ. צילום: שוקי לרר
הרבי מויז'ניץ. צילום: שוקי לרר

בחצר חסידות ויז'ניץ נפתח ביום שישי זמן קיץ על ידי האדמו"ר, ששהה מאחרי חג הפסח בצפת לצורך מנוחה - כמידי שנה בשנה.

קודם לכן, נדרשו הבחורים לחתום בתחילת הזמן על תקנון מיוחד, כפי שהתקבל בכינוסים של 'בנפשינו הדבר' שנערכו בחורף האחרון כנגד סכנות פגעי הטכנולוגיה.

כל בחור מהישיבה, גם בחורים שלא לנים בפנימיה, חוייבו לחתום על התקנות אותן כתב משב"ק האדמו"ר הרב שאול גרינברגר, והן מהוות תנאי לשהות הבחור בישיבה.

שורת התקנות בקצרה: אין להשתמש בכל מכשיר סלולרי מכל סוג שהוא, אין להאזין לקווי נייעס, אין להשתמש במחשבים ובוודאי שלא לראות סרטים או להשתמש במייל, וכמו כן נאסר השימוש בנגנים ובמצלמות.

האדמו"ר עצמו כינס את רשת הישיבות של ויז'ניץ ביום שישי, וביקש לחזק את התקנות שכל בחור יקיים אותן וכן להקפיד על סדרי הישיבה.

בנוסף, הפתיע האדמו"ר את הבחורים כשאמר: "אני רוצה לעשות 'עין רואה' בכל הישיבות (בשפת היידיש "אויגן", שפירושה מצלמה נסתרת מ.ו.) וזה ישמש לכל הפירושים", אמר האדמו"ר.

גם לבחורים שנוסעים בסוף זמן למקומות הקדושים כדוגמת פולין באירופה, הורה הרבי כי רק חתנים משיעור ג' ומעלה יכולים לנסוע לשם בליווי איש צוות.
ויזניץ עין רואה מצלמות נסתרות בחורים טכנולוגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד