כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

דרמה ביהדות התורה: מאיר פרוש יתפטר מהכנסת לטובת יעקב אשר

לאחר יותר משנה של מתחים, משא ומתן והתנצחויות: סגן שר החינוך מאיר פרוש הודיע אמש כי בכוונתו לממש מחר את החוק הנורבגי ולהתפטר מהכנסת, ובמקומו ייכנס יעקב אשר מ'דגל התורה' • כל הפרטים שהובילו להשתלשלות המפתיעה

דרמה ביהדות התורה: מאיר פרוש יתפטר מהכנסת לטובת יעקב אשר

דרמה ענקית בפרסום ראשון: הבוקר (א) צפוי סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש להתפטר מהכנסת לטובת כניסתו של עמיתו איש 'דגל התורה' ח"כ יעקב אשר, ובכך תבוא לסיומה סאגה שנמשכה יותר משנה – מאז הבחירות האחרונות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי נכדו של הגראי"ל שטיינמן, דוד שפירא, נפגש עם סגן השר פרוש אחרי חג הפסח מספר פעמים, והשניים דנו על התלהטות הרוחות בתקופה האחרונה, וניהלו שיח בניסיון להגיע להבנות בנושאים שונים העומדים על סדר היום של הציבור החרדי. הצדדים הביעו רצון ונחישות להרגעת הרוחות.

ראשי דגל התורה הביעו את דעתם שביצוע החוק הנורבגי יסייע להם להנמיך את המתחים בין הסיעות ולגיבוש פעילות של סיעה מאוחדת בת 7 חברים, ובכך לתרום לחיזוק הישגיה של היהדות החרדית ולעבודה משותפת של סיעת יהדות התורה בכנסת - כפי שהיה בקדנציה הקודמת.

לפני כניסת השבת הגיעו הצדדים להבנות, והבוקר יגיש פרוש את התפטרותו מהכנסת וימשיך לכהן כסגן שר החינוך, ויעקב אשר יכנס לכהן כח"כ בסיעת יהדות התורה. לבחדרי חרדים נודע גם, כי סגן השר פרוש עדכן בצאת השבת את כל הח"כים ביהדות התורה על החלטתו לפרוש במסגרת החוק הנורבגי.

כזכור, מאז הבחירות נשמעות טענות חוזרות ונשנות מ'דגל התורה' על קיפוח מהותי, כאשר הסיעה זוכה לייצוג של שליש בלבד ביחס לסיעה החסידית 'אגודת ישראל' שנהנית מארבעה מנדטים. כדי ליצור איזון, הסכים סגן השר פרוש להתפטר מתפקידו בכנסת, במה שיאפשר לו להשקיע את כל זמנו בתפקידו במשרד החינוך.

לצורך כך אף תוקן החור הנורבגי הנודע, כך שיחול גם על סגני שרים, אלא שברגע האחרון נדחתה ההתפטרות, לאחר שפרוש העלה טענות חריפות על אנשי 'דגל התורה' שלא קיימו את התחייבויותיהם בסוגיית החינוך העצמאי.

מאז ועד עכשיו הנושא סירב לרדת מסדר היום, האפליה של דגל הייתה נושא השיחה המרכזי בועידת הסיעה שנערכה לפני חודשים אחדים, ויו"ר הסיעה ח"כ משה גפני אף תקף את האגודאים ש"דורכים על ראשי עם קדוש". מנגד, נרשמה התקרבות בין ראשי אגודת ישראל – שר הבריאות יעקב ליצמן וסגן שר החינוך מאיר פרוש, שאף ערכו סיור משותף לראשונה מזה זמן רב.

כאמור, כל זה צפוי לבוא לסיום עם התפטרותו של פרוש לטובת אשר. בשלב זה נותר רק לנסות ולשער מה הביא לשלום המיוחל והאם אכן 'שלומי אמונים' קיבלו את דרישותיהם במסגרת החינוך העצמאי או פיצוי נאה בהקשרים אחרים.

עודכן: 7:40
מאיר פרוש יעקב אשר התפטרות חוק נורבגי יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד