י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הגר"י יוסף על מירון: הספרדים נמשכים אחרי החסידים

הראשל"צ התייחס בשיעורו השבועי למנהג העליה למירון ותקף: "אבל מי אמר שכל שנה צריך לנסוע למירון? הורסים את כל האווירה של הכוללים, לא צריך. מי שיכול ללמוד תורה עדיף יותר"

הגר"י יוסף צילום: יעקב כהן
הגר"י יוסף צילום: יעקב כהן

הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף התייחס בסיום שיעורו בלויין הערב (מוצ"ש) למנהג הנסיעה למירון בל"ג בעומר.

הרב יצחק יוסף סיפר כי אביו מרן הגר"ע זצ"ל לא ראה את מירון עד גיל 42.

"הליטאים יושבים ולומדים באותו יום כך היה בעבר, הספרדים נמשכים אחרי החסידים אבל לא חייבים לנסוע. זה ביטול תורה".

"האריז"ל היה צריך לנסוע עם בנו לחלאק'ה אז נסע, אבל מי אמר שכל שנה צריך לנסוע למירון? הורסים את כל האווירה של הכוללים, לא צריך. מי שיכול ללמוד תורה עדיף יותר".

"גם לגבי בחורי ישיבות כל אחד יתייעץ עם המשגיח והראש ישיבה, אבל לא כל אחד צריך לנסוע. אם היה רבי שמעון בר יוחאי אתנו היום הוא היה אומר ללמוד דף גמרא, ולא להרוס את סדרי הלימוד. זה לא נקרא מצוות היום".

לסיום, פסק הראשל"צ: "אם אין סיבה מיוחדת - אל תיסעו למירון, מרן היה מגיע לקבר שמעון הצדיק עם הנכדים לחלאק'ה לכמה דקות וחוזר ללמוד. לנסוע למירון זה ביטול תורה, תשב בכולל שלך ותלמד", סיים הגר"י יוסף את דבריו.

בתוך כך, ביום שישי פורסם ב'ישראל היום' כי הרב אברהם יוסף מתנגד אף הוא לנסיעה ואומר: "אבא מרן היה נגד, טען שיש שם דוחק וגברים ונשים התערבבו שם". גם הרב שלמה אבינר אמר: "יש שם בעיות קשות של צניעות, עדיף ללמוד בבית מתורתו".
הרב יצחק יוסף לג בעומר ספרדים חסידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד