י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הרבי מסאטמר כינס אסיפה על סרטון המנהל המתעלל

חקירת ה-FBI שנחשפה ב'בחדרי חרדים' סביב מנהל חיידר במונרו, זכתה להתייחסות האדמו"ר עצמו - "אין ברצוני להאריך, שה-FBI לא יבקרו אצלי מחר"

האדמו"ר בהלווית הנגיד רבי יצחק רוזנברג ז"ל
האדמו"ר בהלווית הנגיד רבי יצחק רוזנברג ז"ל

האדמו"ר מהר"א מסאטמר התייחס בדרשה מיוחדת בעיצומה של השבת האחרונה לסרטון שהופץ ברשתות ובו נראה מנהל חיידר סאטמר במונרו הנמצא תחת חקירת ה-FBI כשהוא פוגע בילד, סיפור שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים'.

האדמו"ר הודיע ביום חמישי על אסיפה דחופה שתיערך בשבת אחר הצהריים בבית המדרש הגדול בקרית יואל מונרו, בעקבות פטירת ראש הקהל רבי יצחק רוזנברג ז"ל והנגיד רבי חיים פרנס ז"ל שטבעו ביום שלישי במיאמי.

הרבי התחיל את דרשתו והזכיר כי בשנת תשי"ב בפרשת 'נשא' עמד האדמו"ר בעל ה'דברי יואל' ונשא דרשה בנוגע למחלוקת בקהילה, "החזיקו בקושי רגל אחת לאחר המלחמה וכבר רבו".

"ישנם ראשי קהילה וגבאים וכן הנהלת המוסדות שעושים מה שצריכים לעשות ולהם צריכים לציית, באם יש למישהו לומר משהו שיילכו לדבר אליהם ולא להסית". האדמו"ר אמר - "היום כל דבר מגיע לכלי התקשורת. גם עכשיו כשאני מדבר בשבת אני לוקח את זה בחשבון, אולי גם בשבת מקליטים אותי ומעבירים לתקשורת. ואפילו עכשיו ישנם מקליטים בביהמ"ד".

בהמשך התייחס לסרטון שחולל סערה - "כל אחד יודע שהיה פה סיפור. אין ברצוני להאריך בגלל שאיני רוצה שהאף בי איי יבקר מחר אצלי בבית, אבל אספר סיפור אחר - היה מנהל שאיחר סוף זמן קריאת שמע ואחד התחיל להסית נגדו, פיזר בלילה קרח ליד הבית שלו, כל העיתונים כתבו על זה, עד שמלאכי חבלה הגיעו לחיידר, והפחידו את כולם וכן חקרו את כולם, הכול התחיל פה ממסית אחד שרק רצה לפעול דבר אחד שכולם ידברו על זה, באופן כזה צריכים ללכת להנהלה".

לאחר מכן אמר שכעת לאחר האסון, ימונה ראש קהל חדש בויליאמסבורג, ושאל - "האם יכולים להיות בעלי בתים טובים שתהיה גאווה לקהל יטב לב סאטמר?", כשהוא מתכוון לתהות האם ייתכן שיש אדם מהקהילה הראוי לתפקיד.

בנוסף, האריך האדמו"ר בנושא תפילות השבת, ואמר כי בלילה תתקיים התפילה רק בביהמ"ד, ובבוקר רק מנין אחד לשחרית ומוסף.
סאטמר מונרו דרשה חסידים סרטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד