ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

אגודה נגד דגל? ליצמן פנה לשקד: לדחות את "חוק הליבה" שהגיש גפני

גפני יוזם, וליצמן דוחה - שר הבריאות ויו"ר אגודת ישראל יעקב ליצמן פנה ליו"ר ועדת שרים לענייני חקיקה השרה איילת שקד, וביקש ממנה לדחות את הצעת החוק הפרטית שהגיש יו"ר 'דגל התורה' גפני • מה הסיבה? צפו במסמך

גפני וליצמן, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
גפני וליצמן, צילום: יונתן זינדל, פלאש90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון - שר הבריאות יעקב ליצמן פנה ביום שישי לשרת המשפטים איילת שקד, ראשית ועדת השרים לענייני חקיקה, וביקש שלא לעלות את הצעת החוק הפרטית של ח"כ משה גפני לביטול לימודי הליבה במוסדות החרדים, זאת מכיוון ששר החינוך נפתלי בנט מכין הצעת חוק ממשלתית בנושא.

במכתב, הנחשף ב'בחדרי חרדים', כתב ליצמן לשקד - "הצעת חוק לימוד חובה (אנו) מבקשים דחית החוק, מכיוון ושר החינוך מכין הצעת חוק ממשלתית". פנייתו של ליצמן לשקד מגיעה על רקע הסיכום בין שר החינוך נפתלי בנט לסגנו מאיר פרוש על הכנת הצעת חוק ממשלתית של משרד החינוך.

לדברי גורמים המעורבים בנושא ל'בחדרי חרדים', "בנט ופרוש הכינו הצעת חוק ממשלתית שמקובלת על הרבנים, ולכן אין טעם לרוץ עם הצעת חוק פרטית שמכניסה את המערכת לסחרור ומובילה למאבקים מיותרים שיפגעו בחינוך החרדי".

כזכור, ביום שישי פורסם ב'בחדרי חרדים' כי שר החינוך נפתלי בנט וסגנו מאיר פרוש יגישו חוק שיבטל את גזירות 'יש עתיד' נגד החרדים. הצעת החוק של בנט ופרוש בשיתוף עם משרד החינוך מחזירה הלכה למעשה את תקציב מוסדות הפטור שביקשו ב'יש עתיד' לבטל.

יש לציין כי "חוק הליבה" של לפיד אמנם אושר בכנסת, אבל אמור להיכנס לתוקף רק בשנת 2017.



גפני ליצמן חוק הליבה משרד החינוך בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד