י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

משרד הדתות נאלץ להצהיר: "דרך מהדרין" במירון פתוחה לנשים

"נשות הרשב"י"? אחרי שחוללו פרובוקציות והגישו עתירות נגד מסורת ישראל ברחבת הכותל המערבי, פנתה קבוצת הנשים למשרד הדתות כדי להפריע גם להסדר הנהוג בדרך העקיפה לציון הרשב"י במירון - "דרך המהדרין" • צפו במסמך התגובה

משרד הדתות נאלץ להצהיר: "דרך מהדרין" במירון פתוחה לנשים
יעקב לדרמן פלאש90

בעקבות לחץ רפורמי - משרד הדתות באמצעות המחלקה המשפטית, נאלץ להוציא הוראה כתובה בה הוא מצהיר כי גם 'דרך מהדרין' במירון תהיה פתוחה לנשים.

את המהומה יצרה קבוצת הנשים שכבר חוללו מהומה בכותל המערבי עם דרישותיהן להכנסת ספר תורה לעזרת הנשים ועתירותיהן נגד רב הכותל והקרן למורשת הכותל, וכעת הן ממשיכות בליבוי האש וחדירה לתחומי החיים של הציבור החרדי בישראל.

בעקבות פנייתן בשם 'מרכז צדק לנשים' על איסור הפרדה במרחב הציבורי, הן דורשות ש'דרך המהדרין' - מסלול עוקף וארוך יותר, שנסלל לפני שנים עבור המתפללים שאינם מעוניינים לעלות לתפילה בקבר רבי שמעון בר יוחאי, בדרך מעורבת ומלאה בפריצות - ייפתח לכלל הציבור.

מעבר לכך הן דורשות שיצוין בפומבי כי הדרך פתוחה לכולן. הן נשענות על ההוראה המשפטית בעניין, כפי שהנחתה לשכת היועץ המשפטי באמצעות עו"ד דינה זילבר, כי אין להפריד מגדרית במרחב הציבורי.

עו"ד ישראל פת, היועמ"ש במשרד הדתות, כתב להן כי הדרך המרכזית, הקצרה והנוחה ביותר - משמשת את כלל הציבור ואין בה הדרת נשים.

"ובאשר לדרך המהדרין", מציין עו"ד פת כי "אין ולא תהיה כל מניעה של גישת נשים לדרך זו, והיא תהא פתוחה לכל דכפין". כך גם יצוין במפורש על גבי הדרך.

יצויין כי המניע הקנטרני לדרישת הנשים הללו ברור, שכן מדובר בדרך ארוכה והרבה פחות נוחה מהדרך המרכזית. גורם המעורב בנושא אומר ל'בחדרי' - "אותה קבוצת נשים, אשר טוענות כי הן אורתודוקסיות ולא רפורמיות, פועלת בדווקנות נגד חרדים, המעוניינים בהפרדה, גברים ונשים כאחד. גם כשברור לכולם שאין נשים המעוניינות ללכת בכוונה בדרך ארוכה יותר. רק גברים חרדים המעוניינים ובוחרים בכך מרצון ילכו בדרך ארוכה יותר כדי לשמור על השקפתם ואורח חייהם".

עו"ד ניצן כספי שילוני מ'מרכז צדק לנשים' מסרה בתגובה ל'בחדרי חרדים' - "העמדה של מרכז צדק לנשים היא שהפרדה, וקל וחומר הדרה, אסורה ברשות הרבים של מדינת ישראל על פי החוק. הגשר שעלותו הגיעה למאות אלפי שקלים מומנה מכספי משלם המיסים, ומשכך מתחזקת עוד המסקנה שאין לעשות שימוש בכספי ציבור לצורך הדרה.

"אם מישהו חש שקיימת בעיית צניעות בלתי פתירה בשהות שלו בהר מרון בל"ג בעומר, הוא מוזמן להתכבד ולהימנע מלהגיע למקום, אך אין כל אפשרות חוקית ומוסרית מלהדיר נשים משהות במקום ציבורי".



דרך מהדרין נשות הכותל ציון הרשב''י ל''ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד