י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

פירקת אל נור ונהרי שרו באלעד: נעימה לי עירך יא נעימה לי

הילולת רבי מאיר בעל הנס באלעד קיבצה יחד מאות מתושבי העיר למופע מסורתי יחד עם התזמורת פירקת אל נור, וגדול פייטני שירת הבקשות - יחיאל נהרי

פירקת אל נור ונהרי שרו באלעד: נעימה לי עירך יא נעימה לי
ל

אחרי תקופה שקטה יחסית - התזמורת המזרחית הקלאסית "פירקת אל נור" השיקה אמש (מוצ"ש) באלעד סיבוב הופעות חדש "אלף לילה ולילה", עם החזן יחיאל נהרי.


באדיבות המצלם

המופע התבשל בחודשים האחרונים בזכות שיתוף פעולה חיובי ומפרה של אליאב בן נעים וליאור מיכאל (E.L.L פרודקשיין הפקות) עם המנהל המוסיקלי של התזמורת אריאל כהן, וכשמדברים על חיבור ואיחוד כוחות, מביאים איך לא את אחד המנועים התרבותיים רבי הכח והעצמה, החזן יחיאל נהרי, עם 12 נגנים מאחוריו, ויאללה להמריא.

סיבוב ההופעות החל אמש וזאת משום הילולתו של רבי מאיר בעל הנס שחלה היום, וההיענות היתה מכובדת, מאות תושבים לצידם של רבנים מקומיים, חברי מועצת העיר, והכל ברוח טובה, על טהרת אווירת הפיוט, תזמורת עם נגנים מקצועיים, והופעה אנרגטית ששילבה בין שירים בעברית ובערבית, פתיחות וקטעי סולו, ממש היה אפשר לחוש באוויר את הגעגוע לערבים מסוג זה.

אמנם, המקום בו התקיימה ההופעה היה היכל ספורט, מה שהפך את היכולת למקם את הבמה לשביעות ראות עיני כולם למורכבת, ויותר מכך יכולות ההגברה מצד אחד מוצאות לעצמם חלל גדול שהופך להיות שליח טוב לגלי הקול, ומאידך שליח שעושה דברים על דעת עצמו, כך או כך זה לא הפריע לגופה של החוויה.

יש לציין שהערב התקיים חרף קשיים שנערמו ללא הרף על ידי שלל גורמים, שעות ספורות קודם שההופעה החלה עדיין היו ניסיונות לחבל בקיומו של האירוע, אך הודות למאמצי סגן ראש עיריית אלעד צוריאל קריספל, וכל הגורמים המעורבים שהגיבו באיפוק ובסבר פנים מקצועי, התוכנית האמנותית הצליחה להגשים את עצמה, ולהותיר מאות אנשים מרוצים, ועם עונג מוסיקלי שהעלה את מפלס הציפייה לעוד אירועים מהסוג הזה.

כאן זה המקום לציין כי תזמורת "פירקת אל נור" נמצאת בשיא המסע שלה אל תוככי התרבות הישראלית, ברמה הציבורית וברמה הממלכתית. לא נותר לאחל להם אלא בהצלחה רבה, עלו ועשו חיל לתפארת תרבות "שירת המזרח".









יחיאל נהרי רבי מאיר בעל הנס פירקת אל נור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד