כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

זה קרה: סגן שר החינוך מאיר פרוש התפטר מהכנסת • צפו

לאחר שאתמול פורסם לראשונה על כוונתו של סגן שר החינוך לקיים את החוק הנורבגי ולהתפטר מהכנסת לטובת כניסתו של איש 'דגל התורה' יעקב אשר, מיהר פרוש גם לבצע את הבטחתו והגיש הצהריים את ההתפטרות ליו"ר הכנסת

פרוש מתפטר מהכנסת בצהריים. צילום: דוברות הכנסת
פרוש מתפטר מהכנסת בצהריים. צילום: דוברות הכנסת

יותר משנה אחרי הבחירות, הגיש הצהריים (א) סגן שר החינוך מאיר פרוש מכתב התפטרות מהכנסת ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. פרוש יתפטר במסגרת החוק הנורבגי ובמקומו ייכנס לכנסת מספר 7 ברשימת יהדות התורה, ח"כ לשעבר יעקב אשר.

ההתפטרות תיכנס לתוקף בעוד 48 שעות. פרוש יישאר בתפקידו כסגן שר החינוך.

לאחר ההתפטרות הסביר פרוש ל'בחדרי חרדים' את הצעד: "מה שהביא אותי למהלך, זה שאחרי פסח חשבתי שאנחנו לפני קרע עמוק. אמרתי שאם זה נהנה וזה לא חסר, אני אעשה את הצעד הזה שנותן עוד צ'אנס לאיחוי הקרעים. הלוואי שזה יביא אחדות. עשינו את הכל כדי לאחות את הקרעים".



כזכור, אתמול הודיע סגן השר פרוש על כוונתו לממש את החוק הנורבגי. ל'בחדרי חרדים' נודע כי נכדו של הגראי"ל שטיינמן, דוד שפירא, נפגש עם סגן השר פרוש אחרי חג הפסח מספר פעמים, והשניים דנו על התלהטות הרוחות בתקופה האחרונה, וניהלו שיח בניסיון להגיע להבנות בנושאים שונים העומדים על סדר היום של הציבור החרדי. הצדדים הביעו רצון ונחישות להרגעת הרוחות.

ראשי דגל התורה הביעו את דעתם שביצוע החוק הנורבגי יסייע להם להנמיך את המתחים בין הסיעות ולגיבוש פעילות של סיעה מאוחדת בת 7 חברים, ובכך לתרום לחיזוק הישגיה של היהדות החרדית ולעבודה משותפת של סיעת יהדות התורה בכנסת - כפי שהיה בקדנציה הקודמת.

לפני כניסת השבת הגיעו הצדדים להבנות, והצהריים הגיש פרוש את התפטרותו מהכנסת וימשיך לכהן כסגן שר החינוך, ויעקב אשר יכנס לכהן כח"כ בסיעת יהדות התורה. לבחדרי חרדים נודע גם, כי סגן השר פרוש עדכן בצאת השבת את כל הח"כים ביהדות התורה על החלטתו לפרוש במסגרת החוק הנורבגי.



מאיר פרוש יעקב אשר חוק נורבגי התפטרות יור הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד