ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

בוחרים מקום לימודים - תבררו על אחוזי השמה

מעל 90% השמה, מאות השמות ישירות, לא מדובר בחברת השמה - אלא במוסד אקדמי!

סטודנטים חרדים. צילום ארכיון: מרים אלסטר, פלאש 90
סטודנטים חרדים. צילום ארכיון: מרים אלסטר, פלאש 90

ב-10 השנים האחרונות, צצים כפטריות אחר הגשם, מרכזי קריירה במוסדות הלימודים הגבוהים, הן באוניברסיטאות והן במכללות. במודעות שונות רואים את מוסדות הלימודים מתפארים בבוגרים שלהם שכבר עובדים בתעשייה.

אך עבור המתלבט או המתלבטת בין מספר מוסדות אקדמיים, איך הוא יכול לדעת איזה מקום לימודים יסייע לו באמת באופן אישי למצוא עבודה?

כמה טיפים למתלבטים:
• תשאלו לגבי אחוזי השמה בחוג הספציפי בו אתם מתעניינים - אין הם מידע על זה? גם זה אומר משהו...
• תשאלו לגבי שירותי סיוע במציאת עבודה, מה הם כוללים? האם כוללים גם סיוע פרטני במציאת עבודה?
• תבקשו לדבר עם בוגר שכבר השתלב בעבודה ובדקו מה הסיוע שקיבל ממקום הלימודים (תמצאו אותם גם ברשתות החברתיות)
• תעברו על הפייסבוק והלינקדאין של המוסד האקדמי ותתרשמו כיצד הוא מתייחס לנושא ההשמה והעבודה של בוגריו.
• תבקשו לקבל רשימת מקצועות רלוונטית לתחום הלימוד שלכם כך שתוכלו לראות אם אפשרויות התעסוקה הללו רלוונטיות עבורכם - לא קיבלתם? גם זה מעיד על טיב השירות
• תעברו על אתר האינטרנט של המוסד האקדמי ותראו אילו כלים הוא מקנה לסטודנטים ולבוגרים במציאת עבודה.
• בדקו את אחוזי ההשמה של כל מוסד, יש להשוות לאחוזי ההשמה לפי חוג (לא דומה אחוז ההשמה בחוג למדעי המחשב לבין החוג לספרות ואין טעם להשוות ביניהם)

המציאות בישראל היום, היא שברוב המוסדות האקדמיים קיימת מחלקה שתפקידה לסייע בהכנה לתעסוקה, ולכולם כוונות טובות וכנות לעשות כן, אך ישנם הבדלים משמעותיים ביניהם בשיטות העבודה והתחומים בהם הם עוסקים.

בעוד במוסדות מסוימים מחלקה זו עוסקת בעיקר בהסברה על הכנה לקריירה בהרצאות וסדנאות קבוצתיות עם הנגשת הזדמנויות כלליות בירידי תעסוקה וימי זרקור, ישנן מחלקות בודדות שעובדות גם במודל של חברת השמה (רק ללא תשלום) ודואגות להשמה פרטנית תוך התייחסות אישית למאפיינים הספציפיים של המועמד.

מה יותר מתאים לכם? זה כבר שיקול אישי, אבל בכול אופן על מנת לעשות את השיקול הזה כדאי לברר כמה שיותר מידע על מה המוסד עושה על מנת לעזור לבוגריו להשתלב בעבודה.

במרכז האקדמי לב, שהינו מוסד אקדמי תורני יוקרתי למקצועות ההנדסה ומנהל עסקים ברמה אוניברסיטאית. ישנה מחלקת השמה ותיקה שפועלת כבר 8 שנים, בעלת הצלחות מרשימות ומוכחות בהשמת בוגרים וסטודנטים תוך כדי לימודיהם בעבודה וזאת כפי שעולה מסקר בוגרים שנערך שנה לאחר סיום לימודיהם - 93% מהבוגרים של המרכז האקדמי לב השתלבו במקומות תעסוקה מובילים במשק.

מעבר להרצאות, סדנאות, ימי זרקור וירידי תעסוקה שנערכים לסטודנטים, בחרה גב' יעל גנדמן המנהלת את המחלקה להפעילה במודל של חברת השמה, מתוך תפיסה שבתחרות הקיימת בשוק על כל משרה, יש לספק את השירות הטוב ביותר למעסיק כך ששביעות הרצון שלו מהמועמדים תוביל להשמות נוספות אצלו ואצל חבריו.

כתוצאה מכך, ב-3 שנים האחרונות מאז שהופעל המודל, עלה מספר החברות הנמצאות בקשר פעיל עם המדור פי 10. מה שמוכיח שהמודל עובד אצל המעסיקים. אחוזי ההשמה מוכיחים כי הוא עובד גם עבור המועמדים.

אז למה לא כל מוסדות הלימוד פועלים כך?

הדבר נובע מתפיסות מקצועיות שונות, לצד שונות בהקצאת תקציבים וכוח אדם לנושא, וכן שונות בתפיסה ניהולית לגבי עבודה במודל כזה הדורשת קשר אינטנסיבי ויום יומי עם המעסיקים תוך מעקב צמוד אחרי כל מועמד.

המרכז האקדמי לב בחר לקחת על עצמו את המשימה לסייע לכל בוגר ובוגרת להשתלב בעבודה בליווי אישי ומתוך תפיסה עמוקה של אחריות כלפי כל סטודנט שמתחיל לימודים ואשר רוצה לראות את עצמו בסוף התואר עם תעסוקה ופרנסה מכובדת. השירות שמוסד אקדמי זה נותן לסטודנט הינו באחריות, מהרגע שהמועמד מגיע לשעריו ועד הרגע שבו הוא משתלב בעבודה.

יריד התעסוקה השנתי של המכון האקדמי לב יום שלישי כ"ט אייר 7.6.16 בין השעות 9:30-14:30 בירושלים
מכון לב לימודים אקדמאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד