י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אושוויץ: נמצאה טבעת שהוחבאה בספל קפה

70 שנה אחרי שהוחבאו בתחתית כפולה של כוס קפה - נמצאו טבעת זהב ושרשרת זהב שהוטמנו במחנות בתקופת השואה

אושוויץ: נמצאה טבעת שהוחבאה בספל קפה

70 שנה לאחר שהתכשיטים הוטמנו בתחתית כפולה של ספל קפה מתקופת השואה, התגלו התכשיטים על ידי עובדים במוזיאון אושוויץ בירקנאו.

כוס הקפה העשוי מתכת הוא אחד מתוך אלפי הכלים ששדדו הנאצים ימ"ש מהיהודים, כשאלו הגיעו לגטו בירקנאו באושוויץ. הגב' אנה קוביק האחראית על אוסף-הכלים במוזיאון מספרת שהתכשיטים -הטבעת והשרשרת - נמצאו בתחתית כפולה של ספל הקפה.

התחתית הכפולה החלה להיפרד מהספל בגלל השנים הרבות שחלפו והחומר של הספל שהחל להתפורר, התכשיטים עצמם נמצאו במצב טוב, למרות השנים ותנאי האיכסון, טבעת הזהב נמצאה במצב מצוין, לעומת זאת השרשרת כבר החלה להתפורר. התכשיטים היו עטופים בבד דהוי. אנשי מקצוע מומחים בדקו את התכשיטים באמצעות קרני רנטגן מיוחדות, ומצאו כי התכשיטים יוצרו בפולין בין השנים 1921-1931.

עובדת בכירה במוזיאון אמרה כי באוסף של המוזיאון נמצאים 12 אלף כלי בית, בהם כלי מטבח, כוסות, כדים, קערות, קומקומים, כדי חרס מעוצבים עם תמונות של ילדים, משחקים ותמונות של בעלי חיים.

ד"ר פיוטר מנהל המוזיאון אמר כי הגרמנים שיקרו ליהודים ואמרו להם כי הם יכולים לקחת מטען קטן בלבד. בדרך זו קיוו הגרמנים שהיהודים ייקחו עימם רק את דברי הערך, וכך יוכלו לגזול מהם את הדברים.
אושוויץ טבעת ספל מלחמת העולם שואה מוזיאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד