י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הנהלת המלון לנגני הלהקה: "תורידו את הכיפה והציצית"

חברי 'להקת ענבלים' שהוזמנו להופיע בפני עובדי מלון 'המלך דוד', נדרשו במהלך ההופעה להסיר את הכיפות ולהסתיר את הציציות • האזינו למנכ"ל המלון מסביר את ההוראה התמוהה: "לאירוע לכבוד המוסלמים לעשות להם דווקא?"

הנהלת המלון לנגני הלהקה: "תורידו את הכיפה והציצית"

 

מלון המלך דוד הזמין בסוף השבוע (ה) את להקת המוזיקה "להקת ענבלים" לאירוע שנערך עבור עובדי מלון "המלך דוד". במהלך האירוע נדרשו חברי הלהקה להסיר את כיפותיהם ולהסתיר את הציצית כדי "לא לפגוע ברגשות העובדים הערבים".

מנהל הלהקה, נעם כהן, בחור חילוני שאינו חובש כיפה, מספר ל'בחדרי חרדים' את השתלשלות האירוע: "הוזמנו לנגן במלון המלך דוד, ונאמר לנו על ידי מפיקת האירוע שהוא מיועד לעובדי המלון ושרוב העובדים הם ערבים, כך שנדרשנו להתאים את המוזיקה לסגנון מזרחי וערבי.

"הגענו במועד בו הוזמנו, ארבעה נגנים, כשחלק מהעובדים שלי חבשו כיפה וציצית. התחלנו להיערך לאירוע, ועוד לפני עלייתנו לבמה התקשרה אלי מפיקת האירוע, ואמרה לי בשם הנהלת המקום שההנהלה דורשת שהנגנים שחובשים כיפה יסירו אותה. השבתי לה שאני מסרב בכל תוקף, אבל מוכן שכולנו נחבוש כובע שהמלון יספק - ואכן כך היה".

אלא שבזאת לא הסתיימה ההתנהלות השערורייתית של הנהלת המלון. "במהלך ההופעה שוב קיבלנו שיחת טלפון מהמפיקה", מספר נעם, "היא אמרה שמנכ"ל המלון דורש שאחד הנגנים שלבש ציצית, יסתיר אותה במכנסיו. אני סירבתי בכל תוקף, ואמרתי 'אם כך דורשים אני מוכן להפסיק את ההופעה מיד'. לבסוף ההופעה המשיכה עד סופה וכשהיא הסתיימה קיבלנו מחמאות רבות".

"עליתי להנהלת המלון והבעתי בפני ההנהלה את התרעומת הגדולה שלי על הדרישה להסתיר כל סממן יהודי, וההנהלה הגיבה לי שהאירוע נעשה לכבוד העובדים הערבים והסממנים היהודים פוגעים ברגשותיהם. אחד מההנהלה גם אמר לי 'להביא להקה עם כיפה זה לעשות להם נא בעין". לדבריו, "ההנהלה ניסתה לתרץ בפניי שהאירוע נערך לכבוד חג הרמדאן. זאת, על אף שרבים מן המשתתפים היו יהודים".

בהקלטה מהשיחה בין מנהל הלהקה למנכ"ל המלון נשמע המנכ"ל חיים שקדי אומר: "אני לא מתבייש במה שאני אומר, כי מה שאני אומר זאת האמת. אני דרשתי להקה ערבית להערב. באתי למטה וראיתי חבר'ה עם כיפות. אמרתי 'חבר'לה, לאוכלוסייה ערבית אתם מביאים חבר'ה עם כיפות? זה נשמע הגיוני? לאירוע לכבוד המוסלמים לעשות להם דווקא?'"

מנהל הלהקה השיב לו: "למה זה דווקא? מה דווקא בזה?", וחשב המלון הצטרף לשיחה ואמר: "אני אגיד לך מה, אתה גר באותה מדינה שבה אני חי, זה נובע מתוך רצון לכבד סוג מסוים של אוכלוסייה".

נעם מסכם ואומר: "הנגנים בלהקה לחצו עלי שנפרסם את זה בתקשורת". אם יזמינו אותך שוב לנגן במלון הזה? "וודאי שכן. אבל אם יותר סממנים יהודים".

האזינו לשיחה עם מנהל המלון


מחברת מלונות דן נמסר בתגובה: "הלהקה הופיעה בשמחה ובאהבה. מעולם לא היתה פנייה מצד הנהלת המלון ללהקה ובקשה להוריד את הכיפות. זאת אינה דרכנו וצר לנו על הניסיון לייצר פרובוקציות לא נכונות. הרשת מכבדת את כל הדתות ותמשיך לעשות כך גם בעתיד".

להקה מלון הופעה ערבים ציצית וכיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד