ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

"דרך המהדרין שלנו - ורק גברים יעברו בה"

יו"ר ועד הישוב מירון מרדכי הלפרין, במכתב למשרד הדתות: "דרך מהדרין היא בבעלותינו, וזכותינו לקבוע שהיא מיועדת רק לגברים"

"דרך המהדרין שלנו - ורק גברים יעברו בה"
נחומי

דרך המהדרין של מי? בעקבות הפרסום הבוקר (א) ב'בחדרי חרדים', אודות הוראת היועץ המשפטי למשרד הדתות, לאפשר צעידת נשים ב'דרך המהדרין' במירון, טוען יו"ר ועד הישוב מירון מרדכי הלפרין, כי מדובר בדרך פרטית, ולפיכך חרג היועץ מסמכותו כאשר הודיע על האישור לנשים לצעוד בה.

במכתב ליועה"מ של משרד הדתות עו"ד ישראל פת, אומר הלפרין: "שמענו וראינו בתקשורת הצהרות שלך לפיהם יותר מעבר נשים בדרך מהדרין לציון הרשב"י זיע"א במירון.

"הננו להודיעך כי דרך זו אינה סטטוטרית, היא דרך פרטית בבעלותנו ורק אנחנו נקבע מי רשאי לעבור בה, גם בית המשפט העליון לא יכול לפגוע בזכותנו הקנינית בניגוד לחוק".

"לפיכך", מסיים הלפרין, "הננו מודיעים לך כי בדרך זו יעברו רק גברים, והננו דורשים את התנצלותך והבהרת הדברים בכל אמצעי התקשורת".

מוקדם יותר היום, חשף 'בחדרי חרדים' כי בעקבות לחץ רפורמי - משרד הדתות באמצעות המחלקה המשפטית, נאלץ להוציא הוראה כתובה בה הוא מצהיר כי גם 'דרך מהדרין' במירון תהיה פתוחה לנשים.

'מרכז צדק לנשים' דרש ש'דרך המהדרין' - מסלול עוקף וארוך יותר, שנסלל לפני שנים עבור המתפללים שאינם מעוניינים לעלות לתפילה בקבר רבי שמעון בר יוחאי, בדרך מעורבת ומלאה בפריצות - ייפתח לכלל הציבור.

עו"ד ישראל פת, היועהמ"ש במשרד הדתות, כתב להן כי הדרך המרכזית, הקצרה והנוחה ביותר - משמשת את כלל הציבור ואין בה הדרת נשים.

"ובאשר לדרך המהדרין", מציין עו"ד פת כי "אין ולא תהיה כל מניעה של גישת נשים לדרך זו, והיא תהא פתוחה לכל דכפין". כך גם יצוין במפורש על גבי הדרך.



לג בעומר רב המושב הרב הלפרין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד