י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

בני ברק אישרה הקצאות; 'דגל' וש"ס נעדרו

לאחר עיכוב של שנים: עיריית בני ברק אישרה הקצאות מגרשים לשורה של תלמודי תורה - 'דגל' ו'ש"ס' נעדרו

ראש עיריית בני ברק, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ראש עיריית בני ברק, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מועצת עיריית בני-ברק אישרה בישיבתה האחרונה את הצעת חנוך זייברט, ראש העיר להקצאת 15 מגרשים לתלמודי –תורה באזורים שונים של העיר, לאחר ששנים רבות היו עיכובים באישורי הקצאות, בשל אי הסכמות ואי הבנות בין סיעות שונות במועצה.

עם זאת, נעדרו חברי סיעת 'דגל התורה', כולל סגן ראש העיר מנחם שפירא, נתן צבי כהן, מיכאל קקון ויאיר שוקרון. כך גם נעדרו גדליהו בן שמעון ויהודה טוויל מש"ס.

החלטת מועצת העירייה לאישור ההקצאות בוצעה, בהתאם לנהלי הקצאות של משרד הפנים, כשבתחילה פרסמה העירייה בכלי-תקשורת את כוונתה לאשר הקצאות למוסדות ציבור ודת, ומשום כך, נציגי מוסדות אלו הוזמנו להגיש את בקשותיהם לועדת הקצאות העירונית.

עם הגשת הבקשות להקצאות, בהתאם לנהלים וללוח הזמנים, התכנסה ועדת ההקצאות העירונית, בראשותו של חנוך זיידמן, מנהל אגף תשתיות ופיתוח, ובהשתתפות חברי הועדה: רו"ח אהרון אדלר, גזבר העירייה; עו"ד יהודה ליבוביץ, היועה"מ של העירייה; גב' ציפורה לנדא, מנהלת מח' נכסים ואדריכלית רות מוזס, סגנית מהנדס העיר, כשלישיבות הועדה הוזמנו גם עו"ד שחר בן-עמי, יועץ חיצוני לועדה ועו"ד נטלי חן, יוע"מ לועדה.

כפי שהובהר, בשלב הראשון והנוכחי של ההקצאות, ניתנה עדיפות להקצאת קרקעות, או מבנים להפעלת תלמודי-תורה, וזאת בשל מצוקת המקום שישנה בקרב מוסדות אלו, וזאת על סמך חוו"ד של יהודה לוי, המשנה למנהל אגף החינוך, שכן, בעיר תלמודי-תורה, בהם לומדים אלפי תלמידים, בגילאי היסוד, עם חוסר גדול בכיתות לימוד.

בנוסף לכך, מרבית תלמודי-התורה ממוקמים, כיום, בנכסים פרטיים ומשלמים שכירות בסכומים גבוהים, ומשרד החינוך אינו משתתף בהחזר שכר דירה בתלמודי-התורה. הקצאת קרקעות או מבנים ציבוריים לתלמודי-התורה יקלו על הפעלתם, תהיה רווחה ללומדים בהם, התתי"ם יוכלו לקבל רשיונות הפעלה בהתאם לתנאי משרד החינוך והם גם יהיו זכאים לקבל תקציבי בינוי של כיתות ממינהל הפיתוח במשרד החינוך.

חנוך זייברט, ראש העיר הבהיר בישיבת המועצה, כי, בד בבד, פועלת העירייה להקצאת שטחים נוספים למטרות אלו, במתחם חברת פיג'ו ברחוב הרב כהנמן. לאחרונה גם אושרה תכנית ביחס למקרקעין אלו, ששינתה את יעדם מתעשיה למגורים ולמוסדות ציבור.

בישיבת המועצה אושרה ההקצאה לתלמודי-תורה, ממגזרים שונים, ובהם פני מנחם, באר יהושע, זיו התורה, שערי ציון, עטרת שלמה, ויז'ניץ, יסוד העולם, נטע שעשועים, מקור ברוך-סערט ויז'ניץ, תורת יעקב, שתילי זיתים, סמינר תורני בית יעקב, תפארת נצח ילדי ב"ב.

אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה מסר, כי כפי שהודגש בישיבת הועדה ובישיבת המועצה, בשלב הבא ידונו בבקשות להקצאות בתחומים נוספים תוך הגעה להבנות, כפי שהוסדרו בהקצאות לתלמודי-תורה, ומשום כך אין העירייה יכולה לאפשר, השתלטות על מגרשים ציבוריים, ומצב של כל "האיש הישר בעיניו יעשה".
דגל התורה יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד