א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

פריצת דרך: הרב גרוסמן טס במפתיע ליוהנסבורג

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים' • התפתחות דרמטית בפרשת הרב ברלנד: הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק, המריא במפתיע לדרום אפריקה, זאת לאחר שהסתמן כי קיים סיכוי לשחרורו של הגאון רבי אליעזר ברלנד ממעצרו

פריצת דרך: הרב גרוסמן טס במפתיע ליוהנסבורג
הדס פרוש

 

התפתחות דרמטית בפרשת הרב ברלנד בפרסום ראשון ל'בחדרי חרדים': הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק, המריא הערב (א), למטוס בדרכו לדרום אפריקה, זאת לאחר שהסתמן, כי קיים סיכוי לשחרורו של הגאון רבי אליעזר ברלנד ממעצרו ביוהנסבורג.

הרב גרוסמן, רבה של מגדל העמק, עשה כבר בדרום אפריקה לפני מספר שבועות, במטרה להביא לשחרור של הרב ברלנד אך הדבר לא צלח בידו.

עתה לאחר התפתחויות בפרשה, כאן בישראל ובדרום אפריקה כאחד, הצליח הרב להגיע לפריצת דרך בפרשה הכאובה.

כפי שנודע ל'בחדרי', הרב עומד להשתתף בפגישה מכרעת עם השלטונות בדרום אפריקה, שעשוייה להביא לשינוי בפרשה. את הרב גרוסמן מלווה בדרכו חיים רייכר נכדו של הרב ברלנד.

הרב גרוסמן מעורב מזה מספר שנים, בניסיון להביא להסדר בפרשת הרב ברלנד. הרב גם היה מעורב בפתרון בעיות בימיה הקשים של קהילת 'שובו בנים'.

לפני מספר שבועות חזר הרב גרוסמן מדרום אפריקה וסיפר ל'בחדרי חרדים' כי: "עבדנו מאוד מאוד קשה כל השבוע מיום ראשון עד עכשיו, כמעט בלי שינה ובלי אוכל".

הוא סיפר על תנאיו של הרב ברלנד: "הוא נמצא בבית סוהר מאוד בעייתי וקשה. אתם יכולים להבין מה זה דרום אפריקה מי החברותות שלו שמה, ליהודי כזה. ובעיית הבעיות שלא נותנים להכניס אוכל כשר, וזה כל יום היה מאבק. פעמיים שלא אכל אני אישית נכנסתי והבאתי לו אוכל, נפגשתי עם ראש הבתי סוהר ובנוסף לזה נפגשתי עם עורכי הדין כדי לעזור".

הרב ברלנד עצור בבית הכלא, עד למתן החלטה בעניינו על ידי משרד המשפטים המקומי. מעצרו הוארך שוב שוב ובערב שביעי של פסח, דחה בית המשפט בברנדבורג שבדרום אפריקה את בקשתו של הרב ברלנד לשחררו בערבות.


הרב גרוסמן עם שובו מדרום אפריקה

הרב גרוסמן הרב אליעזר ברלנד דרום אפריקה שובו בנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד