כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

במשטרה מחכים להזדמנות לפוצץ לכם את הצורה

פעם זה מתנחלים, פעם ערבים ופעם צעיר חרדי שרב על חניה • לאלימות השוטרים יש בסיס אחד ויחיד - אף אחד לא יעשה לנו כלום

אלימות שוטרים בירושלים, צילום: פלאש90
אלימות שוטרים בירושלים, צילום: פלאש90

המשטרה, זו שאמורה להגן עליכם ועלי מפני תוקפנות ואלימות, לא ממש עושה את זה. בטח שמתם לב לזה לבד, אבל לאחרונה זה מחמיר: לא רק שהיא אדישה לאלימות שאתם חשופים אליה תמיד, כעת היא היא האלימות עצמה.

זה לא משנה אם אתה בחור חרדי שיוצא להפגין, צעיר שמתווכח על חניה או עובד בדואי בסופר במרכז תל אביב. כשיתחשק לכחולים, הם יפוצצו אותך. סתם. כי הם יכולים והם ביום רע שלהם, ואף אחד לא ישאל שאלות ומזג האוויר גם ככה הופך את כולם ללחוצים.

אתמול זה קרה לצעיר ערבי. הנה עדות של אחד, עובר אורח שראה מה הוביל שמונה שוטרים ללא מדים לפרק במכות רצח ישראלי, תושב ישראל שהעז לבקש משוטר בלי מדים להזדהות.

"עכשיו מול העיריה - עובד ערבי ב'סופר יודה' יוצא להשליך את הזבל, ניגש אליו בחור עם מכנסיים קצרים ואומר לו תראה לי תעודת זהות, 'התעודת זהות בפנים מי אתה?' הוא לא מסיים להגיד והוא חוטף מכות רצח, אבל רצח, ממנו וחבר שאיתו, מכות שלא ראיתם בחיים, שיניים עפות באויר, הערבי מרוסק.

"לקשישה ששואלת אותם למה הם עושים ככה הם צועקים לכי... מפה לפני שנגמור גם אותך (כשיש עדים מסביב), משטרה מגיעה ומצטרפת לשני הפורעים וממשיכים להכות אותו. הכל כולל הקללות לקשישה קורה כשיש עדים מסביב. אני באמת לא יודע אם הערבי חי, דחפו את מה שנותר ממנו לניידת, לא אמבולנס, ונעלמו. בהמשך מתברר שהשניים הם שוטרי מג"ב (שלא הזדהו ולא כלום כמובן)".

בבוקר יום הזיכרון הישראלי לדוגמה, הגיעו שוטרי מג"ב עם מפקדם לכיכר השבת בירושלים. למה הם הגיעו? ובכן, זו שאלה מעניינת. מן הסתם כדי לחלק קנסות לקבוצת הקנאים המסורתית שלא עומדת בצפירה (זו זכותם, אגב). אחרי הצפירה בה עמדו מתוחים, הם התנפלו במכות ואלימות קשה על המפגינים. שום סכנה לחייהם או לחיי אי מי מהחולפים לא הייתה שם, רק פרץ אלימות של בריונים שיודעים שאף אחד, אף פעם, לא יעמיד אותם לדין.

כאן, ב'בחדרי חרדים', חשפנו שורת מעשי אלימות שוטרים - אם זה שוטר שמכה צעיר חרדי, ואם זה שוטר אחר שמכוון נשק לפניו של צעיר מפגין בירושלים, בלי סכנה. מי שנתקל בשוטרים יודע שזה לא יוצא דופן, אם כבר, למצער, שוטר שמבצע את תפקידו באחריות הוא חזון שאינו נפרץ.

לחלק מהאלימות הזו אתם אדישים, כי אתם נגד ההפגנות בהם היא התרחשה. לחלק אתם אדישים כי המותקף ערבי או אתיופי, ואתם לא ערבים ואתיופים. זו טעות גסה. כי רק האדישות הזו היא מה שמאפשרת לבריונים בכחול להסתובב בשכונות ובכבישים ולעשות ככל העולה על רוחם.

אם הם יודעים שאלימות שוטרים הייתה נתקלת בזעם ציבורי לא מתפשר, הבריונים הללו היו עפים מתפקידם בתוך רגע. ולא מקודמים הלאה לצמרת משטרת ישראל.
אלימות שוטרים סופר יודה תל אביב חקירות מח''ש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד