י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בנט דורש מנתניהו: "לתקן הליקויים בקבינט לפני צירוף ליברמן"

מפלגת הבית היהודי הודיעה כי תיקון הליקויים בקבינט והפיכתו לאפקטיבי הם תנאי בל יעבור מבחינתה כדי להשיג תמיכה בצירוף ישראל ביתנו לממשלה • בינתיים, המגעים תקועים בשל התנגדות האוצר לדרישת הפנסיות לעולים של ליברמן

ליברמן ובנט. צילום ארכיון: הדס פרוש, פלאש 90
ליברמן ובנט. צילום ארכיון: הדס פרוש, פלאש 90

הסערה במערכת הפוליטית מסרבת להירגע: בצל המו"מ הקואליציוני בין הליכוד וישראל ביתנו, מציב יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט מכשול נוסף, ודורש מראש הממשלה "תקן ליקויי הקבינט בטרם תבצע את השינויים בממשלה". דרישה זו היא תנאי של השר בנט וסיעת הבית היהודי לאישור השינויים האחרונים בהרכב הממשלה והקבינט, כך אומרים בבית היהודי.

לאור לקחי מבצע ״צוק איתן״ ומלחמת לבנון השנייה, בהם חברי הקבינט לא שותפו במודיעין איכותי, לא הוכשרו כראוי לתפקידם ולכן לא תיפקדו כראוי בשעת מבחן כאחראים על צה״ל, דרש אתמול השר בנט מראש הממשלה לתקן את הליקויים הקבינט.

התוכנית כוללת בין השאר מינוי מזכיר צבאי ייעודי לחברי הקבינט שידאג לעדכונים בטחוניים שוטפים ולהכנתם לביצוע תפקידם, הגברת סיורי שטח והקלה על גישת השרים למידע.

השר בנט רואה בדרישה זו צורך בסיסי על מנת למנוע דיס-אינפורמציה ובכדי לקיים בקרה ראויה הנדרשת לביטחון אזרחי ישראל, ואף מחויבת מכוח החוק, כלקח מכשלי העבר.

לדברי בנט: ״תיקון ליקויי הקבינט הוא צורך חיוני לביטחון ישראל, ושמירה על חיי אזרחים וחיילי צה״ל. במלחמת לבנון השנייה ובצוק איתן ישראל שילמה מחיר יקר על ליקויים אלו״.

בתוך כך, טרם נרשמה התקדמות במגעים בין ישראל ביתנו לליכוד, זאת בעקבות מחלוקת עם משרד האוצר על הכספים לפנסיות לעולים כפי שדרש ליברמן.

השר יריב לוין, ראש צוות המו״מ הקואליציוני הגיב להודעת הבית היהודי: "אנחנו לא מנהלים משא ומתן מחודש על פתיחת ההסכמים הקואליציוניים עם אף שותפה, לרבות הבית היהודי. ההודעה של מפלגת הבית היהודי פוגעת ביכולת להשלים את הרחבת הממשלה הלאומית, ואני מצפה מראשי הבית היהודי לנהוג באחריות המתחייבת. ראוי כי דיונים הנוגעים לקבינט יתקיימו בו."
נפתלי בנט אולטימטום ישראל ביתנו משרד האוצר קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד