כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

צפו בליברמן: "התפשרנו בנושאי דת ומדינה ומוות למחבלים"

יו"ר ישראל ביתנו פתח את ישיבת הסיעה וסיפר על המשא ומתן להצטרפות לקואליציה: "לו אחרי הבחירות היו מציעים לנו תיק ביטחון ורפורמה פנסיונרית אפשר היה כבר אז לסיים את המו"מ הזה. אין לנו ציפיה לקבל מאה אחוז מהדרישות"

ליברמן בישיבת הסיעה היום. צילום: מרים אלסטר פלאש 90
ליברמן בישיבת הסיעה היום. צילום: מרים אלסטר פלאש 90

"התפשרנו על נושאי דת ומדינה" - כך הכריז הצהריים (ב) יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, בפתח ישיבת הסיעה בכנסת, ואמר כי ההצעות של האוצר בנושא הפנסיה לעולים לא מקובלות עליו. ליברמן הודיע כי מפלגתו לא תשתתף בהצעת האי אמון בממשלה.

ליברמן פתח ואמר כי ״אין שום אולטימטום. אני לא מוגבל בזמן ולא ממהר לשום מקום. אני מחכה להצעה טובה. את ההצעות שקיבלנו אנחנו לא יכולים לקבל״.

״בימים האחרונים ניהלנו מו"מ קואליציוני על כמה נושאים שבמרכזם ביטחון ורפורמה פנסיונרית. לצערי אנחנו עדיין לא הגענו להסכמות בנושא הרפורמה הפנסיונית ואנחנו מחכים להצעה אחרת. אני רוצה להדגיש שהדרישות שלנו היו קונסיסטנטיות מאז הבחירות. אחרי שהבחירות הסתיימו הלכנו לנשיא והמלצנו על נתניהו כמועמד להרכיב ממשלה. ניהלנו מו"מ על אותם פרמטרים. לו אחרי הבחירות היו מציעים לנו תיק ביטחון ורפורמה פנסיונרית אפשר היה כבר אז לסיים את המו"מ הזה. באנו בידיים נקיות ואמרנו שננהל מו"מ שקוף ופתוח. לאורך כל הדרך הדגשנו שאין לנו ציפיה לקבל מאה אחוז מהדרישות שלנו. ניהלנו אותו כדי לסיים אותו מהר ככל האפשר".



לדברי ליברמן, "היינו מוכנים להתפשר על לא מעט נושאים והתפשרנו על מנת להוכיח את כל הרצון הטוב. התפשרנו בנושאי דת ומדינה, עונש מוות למחבלים. יש שני נושאים בסיסיים שעליהם אנחנו לא מוכנים להתפשר - בטחון ורפורמה פנסיונרית. אמרתי שרפורמה פנסיונרית היא עבור כולם ולא כפי שמציגים אותה. רפורמה שבאה לתקן עיוותים ולעזור לשכבות הכי חלשות. גם הם בני אדם. אני לא מבין את הניסיון להציג את זה כמשהו לעומתי בהשוואה לאחרים. אנחנו לא באים לקבל או שמישהו יזרוק לנו עצמות. לצערי את ההצעות כפי שקיבלנו ממשרד האוצר אנחנו לא יכולים לקבל".

"אני מוכן לקבל הצעה של פרופ' יוג'ין קנדל. אני מתחייב לקבל הצעה שהוא יציע אם היא מקובלת על כולם. גם על זה באוצר לא הסכימו. הניסיון הזה לזרוק עצם ולפרוס את זה עד 2020 אומרת שהתוספת לכל משפחה תהיה בין חמישים למאה שקל. לא בשביל זה נלחמנו וניהלנו מערכת בחירות ומו"מ עד היום. הגענו למבוי סתום. אנחנו מחכים להצעות אחרות ואם הן יהיו אנחנו פתוחים למו"מ".
איווט ליברמן פשרות דת ומדינה רפורמה פנסיונית ישראל ביתנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד