ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

פטריות או לא להיות - כמה דברים שכדאי לדעת

הן אינן נחשבות לירק אלא לזן בפני עצמו • כמעט ולא שומעים על הערכים והשילוב שלהן בתזונה הבריאה שלנו • הן בעלות יתרונות רבים שכדאי לדעת

פטריות או לא להיות - כמה דברים שכדאי לדעת

אומרים לנו לאכול פירות וירקות, מסבירים לנו על הירוקים, על הכתומים, על האדומים. חשבתם פעם על הפטריות? אולי משום שאינן מוגדרות כירק, אלא כזן בטבע בפני עצמו. הן קטנות, לבנות ונראות לנו די זניחות בתוך תפריט הוויטמינים והקלוריות. רבים אוהבים אותן מאוד, אבל לא מייחסים להן חשיבות בערך התזונתי יותר מדי.

לפטריות ערך קלורי נמוך לעומת ערך תזונתי גבוה. הן דלות שומן ונתרן, ומכילות ויטמינים רבים, מינרלים, סיבים תזונתיים ואנטי אוקסידנטים. ניתן לאכול אותן כמובן חיות, אולם תהליך הבישול שלהן עוזר לשחרר מהן ערך תזונתי משמעותי שנמצא בתוך התאים שלהן.
100 גרם פטריות מכילות רק כ-20 קלוריות. אינן מכילות כולסטרול, אך פטריות בשימורים מכילות כמויות מלח גבוהות.

מתוך יותר מ- 14 אלף זני פטריות שגדלים בטבע, רק כ- 3,000 ראויים למאכל. הסוגים הנפוצים ביותר הן פטריות שמפיניון ופטריות פורטובלו.

פטריות טריות קונים סמוך לזמן השימוש משום שתוקף האחסון שלהן פג מהר.

מה לגבי המיתוס שאסור לשטוף פטריות? בואו נצא מתוך נקודת הנחה שרוב הערך של פטריה הוא נוזלים. זה לא שאסור לשטוף בגלל סכנה, אלא ששטיפה פוגעת בקרום החיצוני וגורמת לאיבוד צורה וצבע. אם שוטפים פטריות מומלץ לבשל אותן מיד.
ברמה האישית אני תמיד מקלפת פטריות טריות.
פטריות כדאי לדעת ערך תזונתי ערך קלורי ירקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד