י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

המלחמה על קדושת ירושלים: מופע תועבה בסיוע משרד התרבות

פריצת חומות העיר ירושלים שוברת את כל המוסכמות: ביום שישי הקרוב יעלה בתיאטרון ירושלים במסגרת 'פסטיבל ישראל' מופע פריצות ותועבה • בעיריית ירושלים מתנערים מאחריות • במשרד התרבות והספורט מתחמקים ובוחרים שלא להגיב

תיאטרון ירושלים. צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
תיאטרון ירושלים. צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

הסערה הבאה במאבק על קדושת ירושלים מגיעה מכיוונו של 'פסטיבל ישראל', העורך מדי שנה שורה של מופעי 'תרבות' בירושלים, כשהשנה הוא צפוי לארח מופע שחץ ופריצות בסגנון שטרם נראה בעיר הקודש והמקדש.

במסגרת "פסטיבל ישראל" המדובר, יוצג בצהרי יום שישי הקרוב מופע תועבה כפול בתיאטרון ירושלים, אשר אף את שמו לא ניתן להעלות על הכתב בכלי תקשורת חרדי.

הפסטיבל, שמתקיים בירושלים כל שנה, זוכה לחסותם הקבועה של משרד התרבות והספורט, עיריית ירושלים והקרן לירושלים.

קיומו של מופע התועבה בעיר פוגע ברגשותיו של הציבור החרדי, ולא רק: גם קהלים נוספים בעיר מתנגדים להעלותו בעיר, בה חלק גדול מתושביה שומר על מסורת.

תושבי העיר הביעו תדהמה על כך שהגופים האמורים, ובראשם עיריית ירושלים, נותנים חסות למופע תועבה חסר תקדים, אך גם על כך שמשרד התרבות משתתף ומסייע לפסטיבל כזה, אף בממשלה חרדית-ימנית.

מעיריית ירושלים לא נמסרה תגובה.

גורם בעיריה אמר לבחדרי חרדים כי "מדובר באירוע של פסטיבל ישראל ולא אירוע עירוני", וכי "משרד התרבות והעיריה מתקצבים שנתית את כל אירועי פסטיבל ישראל".

ממשרד התרבות והספורט סירבו להגיב לפניית 'בחדרי חרדים'.
תיאטרון ירושלים מופע תועבה משרד התרבות חסות פסטיבל ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד