י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בקשה לייצוגית: כללית מצרפת תינוקות ל"מושלם"

סכום התביעה הוערך ב-21 מיליון שקל, על בסיס הערכה שקופ"ח כללית מצרפת באופן כזה כ-20,000 ילדים חדשים מדי שנה

  • ט"ו אייר התשע"ו
צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי צילום: יעקב נחומי

בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד קופת-חולים כללית הוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב. על-פי הנטען בתביעה, קופת-חולים כללית גובה ממבוטחיה כספים בניגוד להוראות הדין, וזאת בגין צירוף אוטומטי של ילדים לתוכניות שירותי הבריאות הנוספים בשם "כללית מושלם".

התביעה הוגשה על-ידי שלוש אמהות, אשר טוענת כי קופת-חולים כללית צירפה את ילדיהן לתוכניות "כללית מושלם", מסוג "זהב" או "פלטינום", וזאת מיד לאחר לידתם וללא קבלת בקשה או הסכמה מפורשת לכך מצידן. עלות תוכנית הזהב עומדת על כ-5 שקלים לחודש לכל ילד, ואילו עלות תוכנית הפלטינום עומדת על כ-22 לחודש לכל ילד.

התובעות, המיוצגות בידי עורכי הדין דורון רדעי, ניצן גדות ואורי חיים ממשרד רדעי-גדות, טוענות כי קטינים מהווים אישיות משפטית נפרדת החל מרגע לידתם, ולפיכך הסכמה לצירופם לתוכניות אלה צריכה להינתן בנפרד על-ידי הוריהם מכוח היותם האפוטרופוסים הטבעיים שלהם, וזאת בהתאם להוראות חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות.

על-פי הנטען, אופן התנהלותה של קופת-חולים כללית בנוגע לכך עומדת בסתירה להוראות החוק, להוראות תקנוני תוכניות "כללית מושלם" ואף להוראות חוזר סמנכ"ל משרד הבריאות לפיקוח על קופות-החולים ושירותי בריאות נוספים אשר מחייבים הגשת בקשה ומתן הסכמה מודעת להצטרפות לתוכניות אלה.

עוד טוענות התובעות כי לאור אופי הכיסויים הנוספים הכלולים בתוכניות אלה, שעיקרם הרחבת סל בדיקות ההיריון, טיפולי שיניים משמרים וכו' - הרי שאין הצדקה מובהקת לצירוף תינוקות או ילדים רכים בשנים לתוכניות אלה, דבר אשר מדגיש את הצורך בקבלת בקשה ו/או הסכמתו המפורשת של ההורה לצירוף כאמור.

סכום התביעה הוערך ב-21 מיליון שקל, על בסיס הערכה שקופת-חולים כללית מצרפת באופן כזה כ-20,000 ילדים חדשים מדי שנה.
כללית מושלם תביעה ייצוגית קופת חולים כללית ביטוח משלים ביטוח בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד