כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

נתניהו להרצוג: "לא סגרתי את הדלת, אל תחמיץ הזדמנות"

יו"ר ה'מחנה הציוני' יצחק הרצוג, תקף את ראש הממשלה עם פתיחת מושב הקיץ של הכנסת: "נתניהו טרק את הדלת", אמר, "הטוויטר אולי יזכור אותך לטובה, ההיסטוריה לא" • נתניהו חזר לדוכן הנואמים והצהיר: "הדלת פתוחה עדיין -אל תחמיץ הזדמנות"

נתניהו להרצוג: "לא סגרתי את הדלת, אל תחמיץ הזדמנות"
זנדגל

ראש הממשלה פתח היום (ב) את מושב הקיץ של הכנסת בחילופי מסרים עם יצחק הרצוג יו"ר המחנה הציוני.

הן ראש הממשלה בנימין נתניהו, והן יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג, התייחסו למו"מ הקואליציוני שנכשל.

ראש הממשלה נתניהו אמר "אני פועל בכל כוחי להרחיב את הממשלה. אמרתי שאעשה זאת בזמן שהקמנו את הממשלה ואני ממשיך במאמצים הללו לכונן ממשלה רחבה ככל האפשר. הדלת פתוחה בפני כל מי שרוצה לתת כתף לטובת המדינה".

ראש האופוזיציה ח"כ הרצוג אמר: "בחרתי לסכן את מעמדי הפוליטי הפנימי ולהושיט יד למנהיג המפלגה היריבה עליו אמרתי בבחירות: "או אנחנו או הוא" – כדי לגייס את כל הכוחות הלאומיים האפשריים ביחד ולשנות את ההווה והעתיד של ילדינו.

"בחרתי לסכן את מעמדי הפוליטי מול אותה מנטרה מטופשת האומרת שיש לגייס את הכוחות הלאומיים רק כאשר עת מלחמה לפנינו, רק כאשר ארונות הילדים מונחים לפנינו, רק כאשר מטחי הכבוד בהלוויות ואימהות בוכיות נושאות פניהן אלינו. אספר לכם כי בלווייתה של דפנה מאיר ז"ל בה עמדתי שעתיים בקרב ההמון במחשבה קודרת נשבר משהו בתוכי והגעתי למסקנה שלא ניתן להמשיך כך וכי המצב חייב להשתנות.

"בחרתי לסכן את מעמדי הפוליטי ופתחתי את הדלת לשינוי ההווה והעתיד של כולנו, פתחתי את הדלת בפני מנהיגי ערב החדשים החוששים מלהאמין לנו, פתחתי את הדלת בפני מנהיגי אירופה וארה"ב הכמהים למנהיגות ישראלית אחראית ושקולה, ופתחתי את הדלת בפני בנימין נתניהו, יריבי הפוליטי המר, כדי להושיט לו יד אמיצה למאבק משותף בכוחות המאיימים על האומה מבית ובמחוץ.

"אני יודע שאכזבתי רבים מתומכיי, עמיתיי וחבריי וציבור גדול שגם כך לא האמין לנתניהו אבל החלטתי בכל זאת לא לתת להזדמנות לחמוק כי היא ניצבת ממש מול עינינו ותלויה בכך שלישראל תהיה ממשלה אחרת, מתונה יותר. זה התנאי. החלטתי לנסות לתת לכך סיכוי.

לצערי, בסופו של דבר, בבחירה בין להיות מנהיג שייצרב בהיסטוריה כמי שעמד נגד הזרם, לבין מנהיג שבחר להיסחף עם הזרם ולהישפך לאוקינוס השכחה, נתניהו עשה את בחירתו. הוא טרק את הדלת לשינוי העתיד, הוא טרק את הדלת למנהיגי האזור, הוא טרק את הדלת למנהיגי אירופה וארה"ב והפך לשבוי בידי קבוצה פוליטית מסוכנת וקיצונית, שתוביל אותו ואותנו לתוך תוכו של אסון לאומי שאנו כבר נמצאים בתוכו וחלקינו מעדיפים להמשיך לחיות באשליה המתוקה שיהיה בסדר.

צר לי מר נתניהו כי בחרת שוב לזגזג. צר לי שאתה הוא שטרק את הדלת. צר לי שבחרת להפקיר את טובת המדינה לטובת האינטרס הפוליטי הצר שלך. הטוויטר אולי יזכור אותך לטובה, ההיסטוריה לא."

לאחר נאומו של הרצוג חזר ראש הממשלה נתניהו לדוכן הנואמים והגיב לדברים: "לא סגרתי את הדלת, הדלת פתוחה, יש הזדמנות לאחד את העם, לקדם פיוס לאומי, ולקדם הסדר אזורי. אני קורא לך וחבריך לא להחמיץ את ההזדמנות ולהתקדם למאמץ האזורי לקדם מטרות אלה".
בנימין נתניהו יצחק הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד