כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

ליצמן תקף את הפלשתינים בעצרת ארגון הבריאות הבינלאומי

שר הבריאות יעקב ליצמן, בעצרת ארגון הבריאות העולמי בז'נבה: "בבריאות אין פוליטיקה"

יעקב ליצמן. צילום: פלאש 90
יעקב ליצמן. צילום: פלאש 90

שר הבריאות יעקב ליצמן גינה בעצרת השנתית של ארגון הבריאות העולמי בז'נבה, את הנציגות הפלשתינית: "בבריאות אין פוליטיקה", אמר.

שר הבריאות נשא דברים בעצרת ואמר: "ארגון הבריאות העולמי הוא ארגון מקצועי ואני מאוד מאוכזב שנציג הפלשתינים ניצל את הפורום הזה, כדי לקדם נושאים פוליטיים נגד ישראל, ארגון הבריאות העולמי אינו ארגון פוליטי ולכן אני בוחר להתמקד בתחום הבריאות בהיבט העולמי ותוך התייחסות להישגים במערכת הבריאות בישראל.

"ארגון הבריאות העולמי בחר ב"פיתוח בר קיימא" "כנושא המוביל של השנה". גישה זו בעלת חשיבות עליונה לעולם בריא וטוב יותר. זהו חלק מהחזון שלי כשר בישראל. בדבריו, ציין השר ליצמן כי, המלחמה בעוני ובאי השוויון הינם נושאים מרכזיים. יש לנו את החובה לצמצם את הפערים בין המרכז לפריפריה הכלכלית והגאוגרפית. אנו מחוייבים לשכבות החלשות באוכלוסייה ואנו פועלים בנחישות כדי להצליח באתגרים אלו.

"אנו רואים עין בעין עם האו"ם ועם ארגון הבריאות העולמי, את מטרות הפיתוח בר קיימא. בישראל, ניתן כיסוי בריאות לכל תושבי ישראל, באמצעות קופות החולים. אנו מבטיחים סל בריאות שוויוני ומקיף לכל. שירותים אלו, המובטחים על ידי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, מציעים סטנדרט גבוה של טיפול רפואי לכולם, ללא הבדלי דת, גזע ומין.

לעצמן סיפר על הישגיו אומר: "בקדנציה הקודמת שלי, הובלתי רפורמה להכללת טיפולי שיניים בסל שירותי הבריאות עבור ילדים עד גיל 14. במהלך השנים הבאות, הזכאות תגדל עד גיל שמונה עשרה. מדובר על לקיחת שירות פרטי, והפיכתו לשירות ציבורי נגיש לכל אזרח.

"השנה, בריאות הנפש הפך לחלק מהשירותים הניתנים על ידי קופות החולים, מה שמבטיח המשכיות הטיפול כחלק מתפיסה הוליסטית של איחוד בריאות הנפש והגוף תחת קורת גג אחת. בעתיד הקרוב, אנו מתכוונים להיערך להזדקנות האוכלוסייה באמצעות רפורמה בסיעוד. הטיפול בקשישים הינו חובה מוסרית בעלת ערך חברתי גבוה.

רגולציה על מזון, ועידוד צריכת מזון בריא, הוא עמוד תווך בקידום בריאות. לאחרונה, יזמתי תכנית לרגולציה על המזון לצורך קידום צריכת מזון בעל ערך תזונתי גבוה עבור כל שכבות האוכלוסייה. אני מתנגד לג'אנק פוד ותעשיית המזון המהיר מתנגדת לי, אבל אני לא מפחד. הציבור מעריך את ההשקפה שלי והפעולות שאני ומשרדי נוקטים לקידום הבריאות".

ליצמן גם פנה למדינות המפותחות ואמר: "קחו אחוז מתקציב חקר החלל והקצו כספים אלו למטרת חקר הסרטן".
יעקב ליצמן עצרת ארגון בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד