י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

תיעוד מהישיבה הסגורה: "זה אירוע מכונן - כבר לא כל אחד דואג לעצמו"

כתב 'בחדרי' הצטרף לישיבה סגורה, חגיגית וראשונה של סיעת 'יהדות התורה' עם הח"כ הטרי, יעקב אשר • הח"כים התמוגגו מהצעד הדרמטי של התפטרות פרוש ודיברו על עידן חדש של אחדות: "צריך להגיע למצב שאנו מפלגה אחת" • צפו

תיעוד מהישיבה הסגורה: "זה אירוע מכונן - כבר לא כל אחד דואג לעצמו"
חחח

בלעדי ל'בחדרי חרדים': קבלת פנים נלהבת היום (ב), לח"כ החדש של יהדות התורה, חבר הכנסת יעקב אשר.

יהדות התורה ערכה היום ישיבת סיעה מיוחדת בהשתתפות הח"כ הטרי יעקב אשר. 'בחדרי חרדים' מציג: תיעוד בלעדי מתוך ישיבת הסיעה הסגורה.

במהלך הישיבה נשאו דברים חברי הכנסת, ששיבחו את סגן שר החינוך מאיר פרוש שהתפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי, לטובת כניסתו של יעקב אשר, ובכך עלה כוחה של היהדות החרדית. שר הבריאות יעקב ליצמן נעדר מהישיבה, בעקבות שהותו בביקור רשמי בז'נבה.


צילום: עקיבא ווייס

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, פתח ואמר: "זה אירוע מכונן - אירוע שבו לראשונה באופן דרמטי, מישהו שבמקרה הזה זה מאיר פרוש, דואג לכל הסיעה. כל הזמן כל אחד היה דואג לעצמו ועכשיו זה מורה דרך חדש שבסיעה הזאת, כולם דואגים לכולם. מה שאפשר לתקן מתקנים, ומה שצריך לתרום מעצמו תורם מעצמו, וזאת בלי כפיה ובלי הסכם.

"זה אירוע מבחינת יהדות התורה - אירוע חגיגי, ולא בכדי הסקרים נותנים לנו עליה גדולה במנדטים. אבל לא להתבסם מהסקרים. צריך לעבוד קשה".

יו"ר סיעת יהדות התורה - ח"כ מנחם אליעזר מוזס אמר: "המהלך הביא לאחדות ולשביעות רצון בקרב הציבור הרחב. בנוסף, אנחנו - שלושת הח"כים חברים בלמעלה מ-20 ועדות. זו רק תהיה ברכה אם יכנס אחד כמו יעקב אשר כחלק מהעבודה".

יו"ר הועדה לפניות הציבור ח"כ ישראל אייכלר אמר: "אני חושב שהיום הוא יום גדול. מאיר פרוש עשה פה מהלך, שכבר בתשס"ו שעלה את הרעיון לחוק הנורבגי, (אמרנו שגם) במפלגה קטנה כמו שלנו, כל תוספת כוח זה דבר גדול מאוד.

"אני בדעה שאין שתי מפלגות. אנחנו צריכים להגיע למצב שיהדות התורה תהיה מפלגה אחת, שכוללת את דגל התורה ואת אגודת ישראל, ולהיות מאוחדים לגמרי כמפלגה. בפעולות ובדעות אנחנו בדעה אחת. אני לא זוכר ויכוח אידיאולוגי על כיצד להצביע. אני חושב כי בהצטרפותו של יעקב אשר, (יש יתרון) כי יש לו ניסיון".

יו"ר ועדת המדע ח"כ אורי מקלב אמר: "יש בהליך של ישום החוק הנוורווגי תועלת אחת ברורה, זהו מכפיל כח לנציגות החרדית, וביהדות התורה זהו מיצוי מקסימלי של היכולות של חבר כנסת. זו לא רק עוד אצבע להצבעות חיוניות אלא מעורבות אקטיביות בכל ההליכים הפרלמנטרים, בדיוני ועדות הכנסת ובדיוני המליאה. זה מיצוי מקסימלי של התפקיד ואת זה אחרים אומרים זאת, חדשות לבקרים.

"מהלך זה מחזק את שיתוף הפעולה ומגביר את האחדות ומביא לאיזונים הנכונים".
יעקב אשר מאיר פרוש יהדות התורה דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד