כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

'תלמה' - מובילת שוק הדגנים בישראל - עם המהפכה הבאה

ענת גבריאל מנכ"לית יוניליוור ישראל, הכריזה על סטנדרט חדש בעולם דגני הבוקר: "עד סוף 2017, נשלים מהלך במסגרתו דגני הבוקר של תלמה, יכילו בין אפס לכפית וחצי סוכר למנה בלבד"

'תלמה' - מובילת שוק הדגנים בישראל - עם המהפכה הבאה

,
ענת גבריאל, מנכ"לית יוניליוור ישראל, כינסה הבוקר (ב) מסיבת עיתונאים בת"א, בה הכריזה על מהלך מהפכני בעולם דגני הבוקר.

תלמה, מובילת שוק הדגנים בישראל, מתחייבת כי עד סוף 2017, תשלים מהלך במסגרתו כל דגני הבוקר (למעט כריות), יכילו בין אפס לכפית וחצי סוכר למנה (30 גרם) בלבד. 80% מהמוצרים שלנו עומדים כבר כיום בסטנדרט זה. דגני בוקר שלא יעמדו בסטנדרט הזה ירדו מהמגוון ולא ייוצרו יותר.

לראשונה בעולם, כמות הסוכר תסומן בחזית כל אריזות דגני הבוקר באמצעות אייקונים של כפיות סוכר, שיאפשרו לצרכנים לעשות את הבחירה המתאימה ביותר עבורם ועבור בני משפחתם. הסימון יתייחס לסך הסוכרים במנה ולא רק לסוכר המוסף.

בחזית אריזות דגני הבוקר יסומנו גם רכיבים חיוניים כגון סיבים תזונתיים ודגנים מלאים.
ענת גבריאל, מנכ"לית יוניליוור ישראל: "אנו רוצים להציג לצרכנים שלנו מידע בצורה שקופה וברורה ועל כן בחרנו בשפה של כפיות סוכר. כל זאת, לצד הפחתות סוכר שנעשו וימשיכו להיעשות עד שנגיע למידת הסוכר המינימלית, תוך שמירה על טעם דגני הבוקר".

כחלק מהאחריות והמחויבות ובמסגרת אסטרטגיית הקיימות של יוניליוור, הפועלת לשיפור הבריאות ואיכות החיים של האוכלוסייה, כבר משנת 2010 החלה תלמה להפחית בהדרגתיות את כמות הסוכר בדגני הבוקר. לדוגמא, עד כה הופחתו 25% סוכר מדגני הבוקר לילדים ועד סוף 2017 יופחתו כ-12% סוכר נוספים.

בהמשך המהלך, תשיק תלמה כריות מופחת סוכר- שיכיל עד כפית וחצי סוכר למנה, ויהווה אלטרנטיבה לצרכנים המבקשים לצרוך פחות סוכר. כריות מופחת סוכר לא יחליף את המוצר כריות, וזאת מאחר ומחקרים שערכה תלמה, הראו כי מרבית הצריכה של כריות הינה כחטיף, והצרכנים מבקשים באופן חד משמעי שלא לשנות את טעם כריות האהוב.

מסקר שערכה תלמה בקרב אימהות עלה כי 71% חושבות שיש כמות סוכר גבוהה בדגני הבוקר. כשאותן אימהות גילו כמה סוכר יש כיום בדגני הבוקר של תלמה, הן הופתעו לטובה. הפער בתפיסה מחזק את הצורך לתקשור כמות הסוכר בחזית האריזה.

לארוחת הבוקר חשיבות גבוהה לתפקוד הפיזי, המנטאלי ולבריאות הכללית, הן של ילדים ומתבגרים והן של מבוגרים. מחקרים רבים בעולם מצאו כי ארוחת הבוקר תורמת לתפקודי המוח המתבטאים בשיפור בריכוז, ציוני מבחנים, יכולת השלמת משימות מורכבות בבית הספר ועוד.

עוד הוסיפה גבריאל כי: "97% מהאימהות מציינות כי חשוב להן שילדיהן יאכלו ארוחת בוקר, אך בפועל כשליש מהילדים לא אוכלים ארוחת בוקר לפני שהם יוצאים מהבית. ארוחת הבוקר הפופולארית ביותר בקרב ילדים בישראל הינה דגני בוקר והיא מעניקה ארוחה מאוזנת, מזינה ויעילה".

כמחצית ממוצרי דגני הבוקר של תלמה יסומנו בכפיות סוכר במהלך החודשים יוני-יולי והשאר יסומנו עד תחילת שנה הבאה. ,

תלמה: הקורנפלקס הראשון ,
עד שנת 1985 קטגוריית דגני הבוקר כמעט לא הייתה קיימת בישראל, למעט מספר מצומצם של מוצרים מיובאים. בעקבות מחקרי שוק וניתוח הרגלי הצריכה של הצרכן הישראלי, התברר כי לקורנפלקס פוטנציאל להיות מוצר נצרך בכל בית בישראל. באותה שנה, זיהתה תלמה את ההזדמנות בקטגוריית המוצרים הזו והחלה לפתח את הקורנפלקס הישראלי הראשון. תלמה השקיעה רבות בהחדרת המוצר לשוק תוך התאמתו לטעם הקהל הישראלי. העבודה נשאה פרי ובתום השנה הראשונה להחדרת קטגורית דגני הבוקר גדלה הצריכה השנתית לנפש של קורנפלקס בישראל פי 5. פופולאריות דגני הבוקר עלתה משנה לשנה והקטגוריה צמחה בהדרגה עם התפתחות הטכנולוגיה והדרישה מקהל הצרכנים למוצרים ספציפיים.

כיום, קשה לדמיין בית בישראל ללא דגני בוקר. למעלה מ-70% מבתי האב בישראל מחזיקים דגני תלמה, ולמעלה מ-95% צורכים דגני בוקר כלשהם. אפשר בהחלט לומר שתלמה שינתה את פני ארוחת הבוקר הישראלית.

מפעל תלמה ממוקם בערד ומועסקים בו כ-250 עובדים. ,

מהמובילות בישראל ,
יוניליוור ישראל הינה אחת מ-5 החברות המובילות בארץ למוצרי צריכה המעסיקה למעלה מ-2,000 עובדים במטה החברה ובארבעה אתרי ייצור ונמצאת בשליטת קונצרן יוניליוור האנגלו-הולנדי, אחד מתאגידי מוצרי הצריכה הגדולים והמובילים בעולם בתחום מוצרי המזון והטיפוח האישי והביתי. יוניליוור היא מובילה עולמית בתחום המחקר והפיתוח באמצעות חדשנות ובאמצעות שיפור מתמיד של המוצרים הקיימים.

כחלק מחזון החברה ומתוך תפיסת הקיימות שלה, יוניליוור מפתחת דרכים חדשות של עשיית עסקים, יחד עם הפחתת ההשפעה הסביבתית השלילית ויצירת השפעה חברתית חיובית. תוכנית הקיימות של יוניליוור מתמקדת בשלושה יעדים מרכזיים עד לשנת 2020- סיוע בשיפור רווחתם ובריאותם של יותר ממיליארד בני אדם, הקטנת ההשפעה הסביבתית של מוצרינו בחצי ושיפור מקורות ההכנסה של מיליוני בני אדם העובדים בשרשרת הייצור שלנו.

למידע נוסף אודות תוכנית הקיימות של יוניליוור

בין המותגים המובילים של יוניליוור: תלמה, קנור, ליפטון, הלמנס, מזולה, בלו בנד, קליק, בייגל בייגל, גלידת שטראוס, דאב, רקסונה, אקס, קליר, בדין, סיף, פינוק ועוד.

למידע נוסף אודות יוניליוור ישראל ומותגי החברה

,
תלמה יוניליוור קנור ליפטון מוצרי מזון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד