כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מבקר המדינה: חשד לפלילים בהתנהלות ראש הממשלה נתניהו

דו"ח חריף של מבקר המשדינה יוסף שפירא צפוי להתפרסם היום, בו הוא קוטל את התנהלות היועצים וינשטיין ומנדלבליט בחקירת פרשת "ביביטורס" • המשטרה הודיעה כי היא מחדשת את החקירה, אך בסביבת המבקר לא תולים תקווה

ראש הממשלה נתניהו, פלאש90
ראש הממשלה נתניהו, פלאש90

מבקר המדינה יוסף שפירא יפרסם היום (ג') דו"ח חדש וחריף, ובו ביקורת ישירה על ראש הממשלה נתניהו, ועל היועץ המשפטי לממשלה הקודם - יהודה ויינשטיין, שלטענת שפירא עזר למסמס את תיק החקירה בפרשת "ביביטורס".

על פי שפירא, עזרו היועצים לממשלה יהודה ויינשטיין ומחליפו אביחי מנדלבליט לגרור רגליים בפרשת חקירת החשדות לפלילים נגד ראש הממשלה.

כזכור, נתניהו נחקר כי קיבל מימון כפול לטיסותיו לחו"ל, וכי לא החזיר כספים שהיה אמור לשלם לאל על. אתמול פורסם כי המשטרה מחדשת את הבדיקה בנושא, אך מסביבת המבקר אומרים כי כעת החקירה חסרת תוחלת, זאת בגלל ההתיישנות, ומשך הזמן שחלף בו ניתן היה להעלים ראיות ולתאם עדויות.

מבקר המדינה ממקד את החשדות נגד ראש הממשלה בשתי סוגיות ספציפיות - האחת סביב רישומי הטיסות של ארגון הבונדס לאלה של סוכנות הנסיעות "איילה טורס", מהם עולה כי לכאורה ישנה כפילות בתשלום - לפי ארגון הבונדס הוא נשא בעלויות, אך לפי רישומי חברת הנסיעות המימון הגיע ממקור אחר, וכך זה בלמעלה מחמש טיסות של פמליית נתניהו.

הסוגיה השניה נוגעת להשבת הכסף מצד נתניהו על נקודות בונוס אותן צבר במהלך טיסותיו, השייכות למדינה, שייתכן ונוצלו לטיסות פרטיות מה שמהווה גזל כספי ציבור. על פרשה דומה לזו הועמד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לדין.

היום בשעה 16:00 יפורסם דו"ח המבקר על פרשת המימון, שעוסק בביקורת נוקבת על ראש הממשלה ועל היועצים המשפטיים, והמערכת הפוליטית סוערת בשל כך.
נתניהו ראש הממשלה ביביטורס דו''ח המבקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד