ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

סתיו שפיר יוצאת למאבק באלימות שוטרים

חברת הכנסת הודיעה כי היא מכנסת כבר בשבוע הבא ועדה בנושא, וקראה לציבור לספק לה עדויות על אלימות כחולים

סתיו שפיר יוצאת למאבק באלימות שוטרים
pixabay

יו"ר ועדת השקיפות ח"כ סתיו שפיר הודיעה הבוקר (ג') כי תכנס ישיבה דחופה בנושא שקיפות בטיפול המשטרה באלימות שוטרים, כבר ביום שני הקרוב.

שפיר דרשה מהגופים המקצועיים שמטפלים בנושא כי יגישו דיווח על היקף התלונות על אלימות שוטרים והטיפול בהן, פילוח דמוגרפי ומגזרי של התלונות, ופירוט נהלי הטיפול הרשמיים של המשטרה בנושא.

כמו כן פנתה יו"ר הוועדה לציבור וביקשה מאזרחים לשלוח לוועדה מידע בנושא - "אני מבקשת מכם: אם הגשתם תלונה או הייתם עדים לאלימות כזו, שלחו אליי את הפרטים בהקדם", כתבה שפיר בעמוד הפייסבוק שלה.

שפיר הוסיפה - "בשנים האחרונות אנחנו נתקלים ביותר ויותר מקרים של אלימות משטרתית שמופנית כלפי קבוצות ספציפיות ומובחנות בציבור הישראלי. רוב המוחלט של שוטרות ושוטרי ישראל עושים עבודה מצוינת.

"לעתים הם אף סופגים ביקורת מוגזמת על עניינים שנמצאים מעבר לשליטתם. אבל בכל הנוגע לאלימות שוטרים כלפי יוצאי אתיופיה, ערבים חרדים ומפגינים מימין ומשמאל, הטיפול חייב להיות מחמיר בהרבה. כשלא מטפלים בשוטרים שעברו על הנהלים ביד קשה, המסר שעובר הלאה הוא שיש אנשים במדינת ישראל – כאלה שנבדלים מרוב הציבור מבחינת דת, לאום, מבטא או צבע עור – שחוקי המדינה פשוט לא חלים עליהם. כדי לטפל ביעילות בבעיה הקשה הזו, אנחנו – הציבור הישראלי והנציגים שלו בכנסת – חייבים להיות מסוגלים לעקוב אחר מה שקורה במשטרה לאורך זמן, ובשקיפות".
סתיו שפיר בריונות שוטרים אלימות משטרתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד