ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ארגוני נשים מתעקשים לחולל פרובוקציה במהלך הילולת הרשב"י במירון

'בחדרי חרדים' חשף את הוראת משרד הדתות, שנאלץ להתחייב כי דרך המהדרין תהיה פתוחה גם לנשים • יו"ר ועד הישוב שיגר הבהרה ליועץ המשפטי של המשרד, וכעת הנשים פונות במכתב נוסף - "לוודא שלא יתאפשר לגורמים בשטח למנוע גישה"

הילולת הרשב"י במירון, צילום: סרגיי אטל, פלאש90
הילולת הרשב"י במירון, צילום: סרגיי אטל, פלאש90

,
בהמשך לפרסום ב'בחדרי חרדים' - נמשך הניסיון לעורר פרובוקציה בהילולת ל"ג בעומר במירון: לאחר שהיועץ המשפטי לדתות ישראל פת הודיע כי נשים יוכלו לעלות לציון הרשב"י גם בדרך מהדרין המיועד לגברים, שיגרו אירגוני נשים מכתב נוסף ליועץ המשפטי, זאת בתגובה למכתבו של יו"ר ועד מירון מרדכי הלפרין, בו הוא מודיע כי השטח פרטי, ולכן מיועד רק גברים.

במכתב ששיגר ארגון 'מרכז צדק לנשים' הן מבקשות התייחסות "לשאלות היערכות במתחם והתמודדות עם סוגית ההדרה, שדומה שאין מחלוקת בדבר המוטיבציה לנקוט בה באירוע. כמו גם לווידוא כי לא תמנע גישתן של נשים לדרך מהדרין, ולא יתאפשר לגורמים בשטח לכפות את מניעת הגישה אליה כאמור בכל צורה שהיא".,

,
כזכור, בתחילת השבוע נחשף ב'בחדרי חרדים' כי בעקבות לחץ רפורמי - משרד הדתות נאלץ להוציא הוראה כתובה, בה הוא מצהיר כי גם 'דרך מהדרין' במירון תהיה פתוחה לנשים. ההוראה יצאה בעקבות פניית 'מרכז צדק לנשים' שדרש ש'דרך המהדרין' - מסלול עוקף וארוך יותר, שנסלל לפני שנים עבור המתפללים שאינם מעוניינים לעלות לתפילה בקבר רבי שמעון בר יוחאי, בדרך מעורבת ומלאה בפריצות - ייפתח לכלל הציבור.

עו"ד ישראל פת, היועץ המשפטי במשרד הדתות, כתב להן כי הדרך המרכזית, הקצרה והנוחה ביותר - משמשת את כלל הציבור ואין בה הדרת נשים. "ובאשר לדרך המהדרין", מציין עו"ד פת כי "אין ולא תהיה כל מניעה של גישת נשים לדרך זו, והיא תהא פתוחה לכל דכפין". כך גם יצוין במפורש על גבי הדרך.

מיד עם פרסום המכתב פנה יו"ר ועד הישוב מירון מרדכי הלפרין ליועץ המשפטי של משרד הדתות עו"ד ישראל פת, והגיב על הוראתו - "שמענו וראינו בתקשורת הצהרות שלך לפיהם יותר מעבר נשים בדרך מהדרין לציון הרשב"י זיע"א במירון. הננו להודיעך כי דרך זו אינה סטטוטורית, היא דרך פרטית בבעלותנו ורק אנחנו נקבע מי רשאי לעבור בה, גם בית המשפט העליון לא יכול לפגוע בזכותנו הקניינית בניגוד לחוק".

"לפיכך", מסיים הלפרין, "הננו מודיעים לך כי בדרך זו יעברו רק גברים, והננו דורשים את התנצלותך והבהרת הדברים בכל אמצעי התקשורת".

אמש דווח ב'בחדרי חרדים' כי בעקבות קטטה שהתפתחה באזור ציון הרשב"י במירון בלילה שבין ראשון לשני, נעצר בכיר בעסקני המקום על ידי המשטרה. הבוקר הוא שוחרר בתנאים מגבילים.,

המכתב ששיגר "מרכז צדק לנשים",


,
נשות הכותל הר מירון דרך מהדרין גברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד