ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024

לקראת הסערה: מבקר המדינה הגיש את הדוח

מבקר המדינה יוסף שפירא, הגיש את הדו"ח על 'ביבי טורס': "יש לקבוע כללים שיסדירו את המימון החיצוני לשרים ולחברי כנסת"

צילום: דוברות הכנסת
צילום: דוברות הכנסת

מבקר המדינה השופט (בדימוס) יוסף שפירא הגיש הצהריים (ג) את דוח מבקר המדינה, בו הוא מתייחס לפרשת 'ביביטרוס', ליו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין וליו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ קארין אלהרר.

מבקר המדינה השופט (בדימוס) יוסף שפירא אמר: "אני רוצה להתייחס לעניין הערכי הנורמטיבי. על הנורמות הנדרשות מנבחרי ציבור כאשר מדובר בהוצאת כספים שאינם כספם הפרטי. משרד מבקר המדינה הקפיד לפרסם בעבר ביקורות על נורמות לא ראויות כמו על הסלון האווירי בצרפת, יושבי ראש הכנסת בעבר וועידת הנשיא.

"על אישי ציבור להימנע מהוצאות מופרזות אף אם הן במימון חיצוני. וראוי שתיבחן האפשרות לקבוע כללים אשר יסדירו עבור שרי הממשלה את תקרות המימון החיצוני וכך אף לגבי חברי כנסת".


צילום: דוברות הכנסת – יצחק הררי

יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין אמר: "אחד הנושאים שאי אפשר להתעלם מהם הוא נושא שוויון ומיעוטים, דבר שמדאיג אותי כיו"ר הכנסת אך גם כאזרח, ופוגע במדינה וגם בזכות לחיים שוויוניים. המסקנות בנושא זה צריכות לעמוד לנגד עיננו. בנוסף ישנם בדוח נושאים חשובים של טוהר מידות ומאבק בפשיעה המאורגנת. כולי תקווה שנדע להפיק לקחים ולהביא למצב שבו משרד מבקר המדינה יביע סיפוק מטיפול בנושאים שעלו".

עוד הוסיף: "אני רוצה להתייחס לעניין הערכי-נורמטיבי. על הנורמות הנדרשות מנבחרי ציבור ומאישי ציבור כאשר מדובר בהוצאת כספים שאינם כספם הפרטי. משרד מבקר המדינה הקפיד לפרסם בעבר ביקורת על נורמות לא ראויות בנושא זה. על אישי ציבור להימנע מהוצאות מופרזות אף אם הן במימון חיצוני וראוי שתבחן האפשרות לקבוע כללים אשר יסדירו עבור שרי הממשלה את תקרות המימון החיצוני, וכך גם לגבי חברי כנסת".


צילום: דוברות הכנסת – יצחק הררי

יו"ר הועדה לביקורת המדינה ח"כ קארין אלהרר בירכה על הדוח ואמרה: "אני רוצה לברך את המבקר על דוח מקיף ומשמעותי שעוסק בנושאים קריטיים וחשובים למדינה. בדוח עלו נושאים של מכרזים במגזר הציבורי, נושא ההסברה, תעסוקה של אוכלוסייה לא יהודית בישראל ועוד. הגשת הדוח היא יריית הפתיחה לטיפול במסקנות שעלו בו ואני מתכוונת לקיים דיון על הנושאים שעלו בו".
מבקר המדינה ראש הממשלה כנסת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד